Złota Setka Podlaskiego to najstarszy tego typu ranking, przedstawiający wiodące firmy z regionu, organizowany przez redakcję „Kuriera Porannego”. Nagradza najdynamiczniejsze firmy, spośród których wiele odnosi sukcesy nie tylko na rynku lokalnym, ale również krajowym i międzynarodowym. Kapituła konkursu wyróżnia również najlepszych menedżerów.
Grupa Mlekovita już po raz kolejny została zwycięzcą Złotej Setki Podlaskiego. To zwycięstwo zapewniła sobie, osiągając w 2022 roku rekordowe w swojej historii ponad 9,4 mld zł przychodu, które jednocześnie są najwyższym wynikiem w całym regionie. Redakcja „Kuriera Porannego” wyróżniła także Mlekovitę Nagrodą Specjalną za to, że „od lat jest największym graczem podlaskiej gospodarki, dziś o globalnym zasięgu i zdobyła chyba wszystkie możliwe nagrody, jakie można zdobyć w tej branży”. Dodatkowo z okazji jubileuszowej 20. edycji Złotej Setki Kapituła Rankingu wyłoniła Menedżera XX-lecia Złotej Setki Podlaskiego. Spośród trzynaściorga laureatów tytułu Menedżera Roku z poprzednich lat Menedżerem XX-lecia jednogłośnie wybrano Prezesa Zarządu Grupy Mlekovita Dariusza Sapińskiego (laureata tytułu Menadżer Roku w 2012 r.).
– Jestem dumny, że od czterech dekad mogę stać u sterów tego pięknego żaglowca o nazwie Mlekovita. Przez te lata doświadczyłem wielu zarówno życiowych, jak i biznesowych sytuacji. Jedne były łatwe i przyjemne, inne bardzo trudne i skomplikowane – jak sztorm na morzu, z którego niełatwo bezpiecznie wyprowadzić żaglowiec. Najważniejsze były wiedza, doświadczenie, ale też intuicja, wyczucie rynku, pokora oraz codzienna wytrwała praca. Ich efektem jest Mlekovita, która od lat dzierży palmę pierwszeństwa nie tylko na naszym pięknym Podlasiu, ale jest liderem rynku mleczarskiego w Polsce – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński. – Wszystkie te nagrody to tylko potwierdzenie dobrze obranej drogi rozwoju, świadectwo tego, jak Mlekovita z roku na rok rośnie w siłę – z małej, podobnej do wielu, spółdzielni mleczarskiej stała się największą grupą mleczarską w całej Europie Środkowo-Wschodniej. I ta dzisiejsza nagroda jest nie tylko kolejnym dowodem na to, że nie spoczywamy na laurach, ale również motywacją do dalszej pracy i ekspansji marki Mlekovita jako ambasadora Podlasia w Polsce i 167 krajach świata, do których obecnie eksportujemy nasze wyroby. Bo mimo statusu globalnej marki, jaką obecnie jest Mlekovita, ważne dla nas są też jej podlaskie korzenie – podkreśla.
Źródło: Mlekovita
Fot: mat. prasowe