Wódka Żubrówka zyskała już renomę na całym świecie i uznawana jest za klasyczną polską markę wódki, będąc jednocześnie trzecią co do wielkości wódką na świecie i najlepiej sprzedającą się wódką w Polsce .
Hasło kampanii nawiązuje do historii i miejsca pochodzenia wódki. Tradycyjna metoda destylacji i trzymanie się sprawdzonych receptur sprawiły, że polska wódka jest synonimem jakości i autentyczności. Żubrówka jest produktem naturalnym, wytwarzanym wyłącznie z wyselekcjonowanych zbóż w Polsce i krystalicznie czystej wody.
Marketing Żubrówki komentuje: „Dzięki tej mocnej, świeżej i nowoczesnej kampanii Żubrówka wkracza na nowy poziom obecności na rynku niemieckim. Hasło „Wódka of Vodkas” to trochę jak „Gelato wśród Lodów” – w lekki sposób podkreśla prawdziwe, dzikie i naturalne korzenie Żubrówki. Cieszymy się, że niemieccy konsumenci odkryją Żubrówkę jako wódkę o wyjątkowym charakterze, Polski skarb exportowy i perłę polskiego rzemiosła gorzelniczego”.
Dystrybucją Żubrówki na terenie Niemiec i Austrii zajmuje się hamburska firma Borco-Marken-Import. Teraz firma wraz z właścicielem marki CEDC International wprowadza nową kampanię marki, która uwzględnia znaczenie kulturowe Żubrówki i wiąże je ze współczesnym konsumentem.
Przedstawiciel niemieckiego dystrybutora, mówi: „Żubrówka to wyjątkowa marka, która ma wiele do powiedzenia. Niezależnie od tego, czy chodzi o nazwę pochodzącą od majestatycznego żubra, czy o pochodzenie wódki z Puszczy Białowieskiej. Co szczególnie godne uwagi, według przekazów z 1405 roku wódka została wynaleziona w Polsce – mamy więc niezwykłą historię”.
Celem kampanii 360 stopni jest wzmocnienie pozycjonowania i świadomości polskiej marki wódki Żubrówka na rynku niemieckim. Kampania koncentruje się na video w Internecie, (Link do materiałów video:
https://www.youtube.com/watch?v=_5W-6asLntU https://www.youtube.com/watch?v=_5W-6asLntU) i mediach społecznościowych. Planowane są także działania OOH w miejscu sprzedaży (w Niemczech reklama alkoholu jest dozwolona zarówno w kanałach otwartych jak i zamkniętych).
Za koncepcję kreatywną „Żubrówka. Wódka der Vodkas” odpowiada hamburska agencja reklamowa Wynken Blynken & Nod.
Źródło: Grupa Maspex
Fot: mat. prasowe
1 N. Carruthers, The world’s biggest-selling vodka brands, 16.06.2023, online: https://www.thespiritsbusiness.com/2023/06/the-worlds-biggest-selling-vodka-brands, dostęp: 4.10.2023.
2 CEDC za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), udziały % w sprzedaży wartościowej, udziały % w sprzedaży wolumenowej w okresie skumulowanym w35 2021 – w34 2022 i w35 2022 – w34 2023, w kategorii Wódka