Z rynku FMCG

Rio Mare i Fundacja WWF Polska kolejny raz RAZEM DLA OCEANÓW

Środa, 27 września 2023
Już blisko 90% ryb w produktach Rio Mare w skali globalnej pochodzi ze zrównoważonych połowów. To efekt współpracy firmy z organizacją WWF w ramach kampanii Razem dla Oceanów.
Marka Rio Mare konsekwentnie realizuje zobowiązanie, które podjęła w 2016 roku, deklarując, że do końca 2024 roku wszystkie ryby i owoce morza wykorzystywane w produktach firmy pochodzić będą z połowów posiadających certyfikat zrównoważonego rybołówstwa MSC lub z wiarygodnych i kompleksowych projektów udoskonalania rybołówstwa (ang. Fisheries Improvement Projects, FIPs)1. Dzięki działaniom skupiającym się wokół poprawy zrównoważonego charakteru swoich łańcuchów dostaw, zarówno dla rybołówstwa przybrzeżnego, jak i przemysłowego, firmie udało się wykonać już blisko 90% tego zobowiązania.

“Obecnie już ponad 90% dziko żyjących stad ryb na świecie jest nadmiernie eksploatowanych bądź poławianych na najwyższym możliwym poziomie. Na firmach z branży rybołówczej, producentach i reprezentantach biznesu sektora żywności pochodzenia morskiego, ciąży odpowiedzialność za zachowanie dobrego stanu mórz i oceanów, z których bogactwa korzystają. Konsumenci powinni natomiast wspierać transformację w kierunku zrównoważonego rybołówstwa poprzez odpowiedzialne wybory produktów rybnych.” - tłumaczy Justyna Zajchowska, Starsza Specjalistka ds. Ochrony Ekosystemów Morskich w Fundacji WWF Polska.

Wybierajmy mądrze!

Pamiętajmy, że to, jak będzie wyglądać nasza planeta, nasze morza i oceany, zależy także od nas i naszych codziennych wyborów, począwszy od segregacji śmieci, poprzez oszczędzanie zasobów, w tym wody, aż po to co znajdzie się na naszym stole. Kupując produkty z dzikich ryb wybierajmy mądrze. Rio Mare pozyskuje tuńczyka ze zdrowych stad i wspiera działalność połowową o jak najmniejszym wpływie na środowisko. Świadczy o tym certyfikat MSC (Marine Stewardship Council), który gwarantuje, że ryby pochodzą ze stabilnych i dobrze zarządzanych łowisk. Niebieski znaczek MSC jest rozpoznawalny już przez blisko 1/3 Polaków (32%)2 i cieszy się ich dużym zaufaniem. Obecnie znajdziemy go już na trzech produktach w portfolio marki w Polsce: tuńczyku w oliwie z oliwek oraz sałatkach Insalatissime z ciecierzycą i tuńczykiem, i Insalatissime z komosą ryżową i tuńczykiem3. Produkty te doskonale sprawdzą się jako przekąska, szybkie danie lub lunch. Mogą być również składnikiem innych potraw4.  




1  https://wwfint.awsassets.panda.org/downloads/wwf_bolton-2021-report__1.pdf
2  Dane na podstawie badania przeprowadzonego na zlecenie MSC przez niezależną agencję badawczą GlobeScan od stycznia do marca 2022 r. Cykliczne badania przeprowadzane w 23 państwach przez GlobeScan to jedne z największych na świecie badań konsumentów ryb i owoców morza, obejmujące ponad 25 tys. respondentów z całego świata, w tym ponad 20 tys. konsumentów ryb i owoców morza. Powyższe dane dotyczą wyników dla Polski, gdzie przebadanych zostało 734 respondentów, w tym 610 konsumentów ryb i owoców morza.
3  Szczegółowy opis produktów oraz packshoty znajdują się w osobnych plikach.
4  Przepisy z tuńczykiem Rio Mare i sałatkami Insalatissime załączone zostały w pliku Przepisy.



tagi: Rio Mare , Fundacja WWF Polska , RAZEM DLA OCEANÓW , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,