„HELIO S.A. aż połowę rocznych przychodów ze sprzedaży realizuje w listopadzie i grudniu, a ok. 25% w okresie wielkanocnym. To oczywiście efekt tradycji kulinarnych związanych z dwoma najważniejszymi świętami w kalendarzu większości Polaków” – mówi Justyna Wąsowicz, Wiceprezes Zarządu HELIO S.A. Dodaje, że mimo, że tradycja świątecznych potraw, a przede wszystkim wypieków, nie zmienia się w Polsce od lat, to zmienia się jednak tempo życia oraz model rodziny, co wpływa na czas, który Polacy mogą przeznaczyć na przygotowanie świątecznych stołów. Dlatego od kilku lat prawdziwym bożonarodzeniowym bestsellerem są produkty z kategorii mas makowych (m.in. Masa makowa w puszce, Mak Babuni, Masa makowa błyskawiczna, Mak zmielony), które znacznie przyspieszają i ułatwiają przygotowanie tradycyjnych potraw z maku, makowców i innych ciast.
„Przed tegorocznymi świętami, widząc olbrzymie zainteresowanie masami makowymi HELIO, w tym w szczególności rosnący popyt na produkty najwyższej klasy, zdecydowaliśmy się na uzupełnienie naszej oferty o masę makową z bakaliami klasy PREMIUM w puszce” – mówi Justyna Wąsowicz.
Z grona produktów, których sprzedaż imponująco wzrasta w okresie przedświątecznym, prócz mas makowych należy wyróżnić przede wszystkim rodzynki, mieszanki owoców suszonych zwanych potocznie mieszankami kompotowymi, śliwki suszone, orzechy włoskie oraz migdały, w tym płatki migdałowe.
„W związku z rosnącą liczbą klientów ceniących sobie przede wszystkim najwyższą jakość, często kosztem nieco wyższej ceny, wprowadziliśmy w zeszłym roku nową linię bakalii pod marką HELIO - Słoneczne Owoce. Linia ta spełnia wymagania najwybredniejszych klientów nie tylko w zakresie najlepszego gatunku surowca, ale również opakowania jednostkowego jak i zbiorczego” – wyjaśnia Justyna Wąsowicz i dodaje, że firma wzbogaciła asortyment bakalii o produkty mniej typowe, które ostatnimi czasy cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów w tym suszoną żurawinę, czy niedostępne dotychczas u konkurencji, rodzynki koryntki.
Na nadchodzący przedświąteczny wzrost sprzedaży przygotował się także Ziołopex i odświeżył całą linię bakalii tworząc nowy subbrand Bakaliada. „Wprowadzenie nowej linii jest wynikiem repozycjonowania produktów. Wiąże się to z modyfikacją szaty graficznej opakowań bakalii. Wszystkie suszone owoce, konfekcjonowane przez naszą firmę, zyskały nowe, eleganckie torebki o ciepłej złoto - bordowej kolorystyce kojarzącej się z krajami, z których pochodzą bakalie. W ten sposób submarka Bakaliada będzie łatwo rozpoznawalna na półce” – mówi Aleksandra Michnicka, Brand Manager w firmie Ziołopex.
Obecnie w skład linii wchodzą: Wiórki kokosowe, Słonecznik łuskany, Daktyle drylowane, Mak niebieski, Migdały słodkie, Migdały w płatkach, Morela suszona, Orzechy laskowe, Orzechy pistacjowe, Pestki dyni, Śliwka suszona, Orzechy włoskie i Rodzynki Sułtanki.
„Jak pokazują prowadzone przez nas badania konsumenckie, kupno bakalii z myślą o ich wykorzystaniu do gotowania lub pieczenia prędzej czy później kończy się ich podjadaniem. Bakalie to przede wszystkim przyjemność jedzenia naturalnej, zdrowej i smakowitej przekąski” – mówi Sylwia Łoniewska Product Manager Bakalland S.A. Nowością w asortymencie tej firmy jest linia produktów Bakalland fresh dostępnych w wygodnych tackach. Folia typu reaseal pack umożliwia wielokrotne zamykanie i otwieranie opakowania, a bakalie dłużej zachowują świeżość.
Okres przed świętami Bożego Narodzenia to czas prawdziwego bakaliowego szaleństwa. Cała różnorodność i bogactwo bakalii niosą ze sobą wiele możliwości ich wykorzystania – zarówno w tradycyjnych wypiekach (na słodko), jak i daniach mięsnych, sałatkach, przystawkach. Przygotowując święta kupujemy mnóstwo bakalii wykorzystywanych do pieczenia – rodzynek, wiórek kokosowych, migdałów, orzechów włoskich. „Specjalnie z myślą o wypiekach w asortymencie Bakalland są takie produkty, jak migdał blanszowany, skórka pomarańczowa. Naszym flagowym produktem – jak wiemy z badań konsumenckich – są rodzynki. W dużej mierze przez ich pryzmat konsumenci wysoko oceniają sprawdzoną jakość Bakalland” – podkreśla Sylwia Łoniewska. Dodatkowo firma ta proponuje masę makową, tradycyjną staropolską kutię, masę szarlotkową. Dla tych, którzy lubią bardziej wyrafinowane smaki firma przygotowała egzotyczne orzechy macadamia, pecan, pinia.
„Sezon przedświąteczny jest dla nas czasem szczególnym, do którego starannie się przygotowaliśmy. W punktach sprzedaży trwa budowa dodatkowych ekspozycji, zwiększane są zapasy produktów. W przedświątecznej ofercie jest więcej produktów w dużych gramaturach. W drodze do sklepów są już produkty typowo świąteczne – masa makowa Bakalland, kutia, większe opakowania bakalii najczęściej wybieranych przez konsumentów w sezonie przedświątecznym – rodzynek, wiórek kokosowych, śliwek, czy np. nowość w ofercie Bakalland – „mieszanka keksowa” – mówi Adam Moskała Dyrektor Handlowy Bakalland S.A.
Ponadto Bakalland proponuje odbiorcom pomoc profesjonalnych Przedstawicieli Handlowych, którzy wspierają sklepy i hurtownie w zorganizowaniu przedświątecznej sprzedaży. Konsumenci łatwo odnajdą wielki wybór bakalii Bakalland w dużych sklepach w koszach na stoiskach ze świeżą żywnością i na półkach z przekąskami i owocami w puszkach. Jeśli ktoś woli zakupy w mniejszych sklepach, na pewno znajdzie tam zawsze potrzebne, soczyste, smaczne i zdrowe rodzynki, śliwki oraz mak. Produkty Bakalland można także kupić w sklepach przy stacjach benzynowych oraz sklepach internetowych.
Jak informuje Michał Lipiec, Foreign Trade Manager MAKAR PPH co roku obroty w okresie przedświatecznym zwiększają się wielokrotnie. Jesień i zima to najlepszy okres dla owoców suszonych. Jednakże branża bakaliowa ze wzglądu na dużą konkurecję, wzrastające koszty logistyczne i niestabilny kurs PLN charakteryzuje się mającymi marżami. Dodatkowo małe zbiory wielu kluczowych produktów branży owoców suszonych i orzechów w wielu krajach zwiększają ceny sprzedaży ww. produktów. Przykładem mogą być np. figi suszone, których cena w krótkim czasie wzrosła prawie trzykrotnie. Firma Makar dostarcza szeroką gamę owoców i orzechów suszonych oraz orzechów prażonych. „Oczywiście niezależnie od pory roku staramy się poszerzać naszą ofertę produktową. Na życzenie odbiorcy możemy dostarczyć każdy rodzaj bakalii. Naszym celem jest, aby każdy klient mógł u nas zawsze kupić to, czego potrzebuje” - mówi Michał Lipiec.
.
Na półce z bakaliami znajdziemy także produkty Felix. W linii bakaliowej Felix oferuje orzechy włoskie, laskowe, migdał, pistacje, nerkowce oraz mix rodzynkowy Felix
tagi: bakalie,bakalland,helio,felix,ziołopex,rynek bakalii,raport bakalie ,
Dotychczasowy dyrektor sprzedaży i członek zarządu w Kraft...
Z najnowszego raportu pt. „Obawy i lęki mikro oraz małych...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...