Z rynku FMCG

Kantar: truskawki symbolem lata

Piątek, 22 września 2023
Dla ponad połowy Polaków (56%) najlepiej symbolizują lato truskawki. Na kolejny miejscach wskazujemy czereśnie (45%) i maliny (44%). Wśród owoców najczęściej wskazujemy także wiśnie, borówki, agrest, czerwoną i czarną porzeczkę. Wśród warzyw symbolem lata są dla Polaków ogórki (26%) i fasolka szparagowa (23%).
Przechwytywanie.JPG

Najbardziej kojarzące się z latem owoce to truskawki (56%), czereśnie (45%) i maliny (44%). Nieco rzadziej wskazywane były wiśnie (33%), śliwki (25%), borówki (23%) i agrest (20%).

Blisko jedna piąta badanych wymieniła czerwoną porzeczkę (18%), nieco mniej czarną porzeczkę (17%), gruszki (16%) i jeżyny (16%). Wśród symboli lata wymieniano także owoce, których zbiór przypada na przełom sierpień - aronię (6%) i rokitnik (3%).

2._KANTAR_Symbole_lata_top3.jpg

Warzywa, które najbardziej pasują do bycia symbolem lata to ogórki (26%) i fasolka szparagowa (23%).

Nieco rzadziej wskazywana była botwina (16%) i cukinia (12%). Jako symbole wśród warzyw wymieniano także groszek zielony (10%), papryka (10%) i bakłażan (6%).

3._KANTAR_Symbole_lata_pe__ne_wyniki.jpg

Z latem bardziej kojarzą się owoce niż warzywa. Były wskazywane częściej. Jedynie dla 1% osób żadne z warzyw i owoców nie jest symbolem lata, a tylko 4% miało problem z wymieniem konkretnych gatunków.

Badanie zrealizowano w dniach 18-23 sierpnia 2023 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI). Kantar zapytał respondentów o to, jakie owoce i warzywa są dla Pana(i) symbolami lata?

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw

2Przechwytywanie.JPG

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! V edycja”. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.


tagi: owoce , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,