Z rynku FMCG

Kolejny rekord Biedronki. 17 milionów kart lojalnościowych i 9 milionów aplikacji w smartfonach

Wtorek, 19 września 2023
Miliony Polaków oszczędzają miliardy złotych dzięki milionom kart Moja Biedronka. Biedronka konsekwentnie, jak nikt inny, dba o zasobność polskich rodzin. Mają one w portfelach już ponad 17 milionów kart Moja Biedronka, a na smartfonach ponad dziewięciu milionów osób działa aplikacja powiązana z kartą. W ostatnich 8 miesiącach liczba ofert promocyjnych sieci, oferowanych posiadaczom karty i użytkownikom aplikacji wzrosła o ponad 90 proc. Dzięki temu miliony klientów zaoszczędziły na zakupach w Biedronce ponad 8 mld zł.
Program lojalnościowy sieci jest nie tylko największy w Polsce, ale daje również najwięcej korzyści. Każdego dnia, od poniedziałku do soboty, a także w niedziele handlowe, sklepy sieci Biedronka na terenie całego kraju odwiedza ponad 5 mln klientów, w większości użytkowników karty Moja Biedronka. W sieci Biedronka nie ma dnia, w którym nie byłoby setek produktów oferowanych klientom w ramach promocji i upustów cenowych. Nie dziwi zatem fakt, że rośnie nie tylko liczba osób mających pod ręką tę ważną kartę, bo daje ona liczne korzyści, ale i liczba transakcji w sklepach dokonywanych przez jej użyciu.

Przykładowo w lipcu 2022 roku klienci kupowali swoje ulubione produkty w Biedronce używając karty MB aż 85 mln razy. Ale to jeszcze nic, bo w lipcu br. takich zakupów było już 101,5 mln, a w sierpniu br. już prawie 103 mln. W 2023 roku nie było miesiąca w porównaniu z rokiem poprzednim, aby sieć Biedronka nie odnotowała wzrostów między 10 a 20 proc. w liczbie transakcji zawieranych przez klientów w oparciu o kartę lojalnościową. Ogółem od stycznia 2022 r. klienci użyli karty Moja Biedronka ponad 1,8 mld razy! Żaden innych program lojalnościowy w Polsce nie cieszy się taką popularnością.

O ile transakcje w 2022 roku przyniosły użytkownikom kart oszczędności warte około 7,7 mld zł to tylko w okresie od stycznia do końca sierpnia br. w ich portfelach dzięki Mojej Biedronce pozostało aż 8 mld zł, co daje imponujący wynik niemal 16 mld zł oszczędności w nieco ponad półtora roku. O ile od początku 2022 roku do marca 2023 roku miesięczne oszczędności na zakupach dla wszystkich klientów sieci wynosiły średnio około 600 mln zł, tak już od​ kwietnia br. sięgają one około 1,1 mld zł. Było to możliwe dzięki niemal dwukrotnie większej w roku obecnym niż w ubiegłym liczbie produktów w promocyjnych, obniżonych cenach, oferowanych na co dzień w Biedronce.

- Naszym celem jest satysfakcja klientów każdego dnia. Walczymy o nią bardzo konkretnie – oferując produkty w możliwie najniższych cenach. Cieszymy się, że ta strategia odpowiada polskim rodzinom, co widać po rosnącej liczbie klientów regularnie używających karty Moja Biedronka i aplikacji w smartfonach a także po wzrostach liczby transakcji w sklepach dokonywanych przy użyciu obydwu tych narzędzi. - mówi Marek Złakowski, dyrektor ds. rozwoju relacji z klientem i cyfryzacji w sieci Biedronka

Dodatkowo, aby oferować stale niskie ceny i uławiać Polakom oszczędzanie na zakupach, na początku br. Biedronka uruchomiła podwójny shakeomat, specjalne narzędzie w aplikacji mobilnej, dzięki któremu jej użytkownicy nie raz, jak wcześniej, ale dwa razy dziennie otrzymują spersonalizowane oferty na konkretne produkty w wyjątkowych cenach. Dzięki shakeomatowi każdego tygodnia oszczędzają 7,9 mln zł, które wydaliby gdyby nie korzystali z aplikacji.

Popularność programu lojalnościowego sieci Biedronka wykracza już poza granice Polski. Karta MB cieszy się dużą i stale rosnącą popularnością wśród cudzoziemców. Korzysta z niej regularnie, robiąc zakupy w Biedronce, ponad 270 tys. Czechów, ponad 90 tys. Ukraińców, ponad 50 tys. Litwinów, ponad 49 tys. Niemców i ponad 47 tys. Słowaków. Zagraniczni klienci sięgają równie często po wysokiej jakości produkty żywnościowe, jak i po artykuły gospodarstwa domowego oferowane w sklepach sieci Biedronka.​



Źródło: Biedronka


tagi: Biedronka , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,