To już 30. Akcja Sprzątania Świata i kolejna inicjatywa, przy której Henkel łączy siły z Fundacją Nasza Ziemia skutecznie działając na rzecz czystszego świata. Pracownicy polskiego oddziału Henkla, zaopatrzeni w rękawiczki i worki na śmieci, będą sprzątali plażę na Saskiej Kępie w Warszawie. Fundacja Nasza Ziemia co roku publikuje
na swojej stronie www raport z podsumowaniem efektów działań sztabów z całego kraju, nie inaczej będzie również w tym roku.
Skuteczny wolontariat na rzecz walki z zanieczyszczeniem środowiskaW ubiegłorocznej akcji pracownicy Henkla sprzątali las w Młochowie pod Warszawą. Zebrali prawie pół tony różnorodnych i czasami zaskakujących śmieci – wśród nich dominowały butelki i plastiki, jednak nie brakowało także opon, zabawek, obuwia, sztucznych choinek, płyt DVD, kineskopów telewizorów oraz wielu innych przedmiotów.
- W Henklu wychodzimy z założenia, że także my jesteśmy odpowiedzialni za los naszej planety. Dlatego aktywnie angażujemy się we wszelkie inicjatywy na rzecz środowiska naturalnego. Problem zanieczyszczenia plaż, czy lasów jest niestety stale obecny i coraz ważniejszy. Dlatego zawsze staramy się działać zarówno w aspekcie biznesowym zmieniając nasze produkty na bardziej biodegradowalne i tworząc opakowania nadające się do recyklingu, jak i od strony czysto ludzkiej biorąc worki i ruszając wspólnie sprzątać miejsca, które tego potrzebują – mówi Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektor marketingu w dziale Henkel Consumer Brands.
Zrównoważony rozwój w HenkluHenklowi bliskie są inicjatywy szczególnie związane ze środowiskiem. W tym roku firma zaangażowała się chociażby w akcję
Czyste Tatry czy
Czysty Bałtyk. Kolejnym projektem realizowanym przez Henkla jest jego autorska
"Lekcja Nieśmiecenia" - kampania edukacyjna, która działa na rzecz zwiększania świadomości ekologicznej uczniów, zwłaszcza w zakresie segregacji odpadów. Celem działań tej akcji jest przekazywanie praktycznej wiedzy dzieciom oraz kształtowanie u nich odpowiednich nawyków i zachowań związanych z ochroną środowiska. Partnerem tej kampanii jest również Fundacja Nasza Ziemia.
To tylko niektóre z wielu przykładów konkretnych realizacji
założeń i zobowiązań firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju, zgodnie z którymi do 2025 r. wszystkie opakowania produktów konsumenckich firmy mają nadawać się do dalszego przetwarzania lub powtórnego użycia. Co więcej, już teraz w niektórych opakowaniach zawarty jest także tzw. social plastic, który – w ramach współpracy z organizacją społeczną
Plastic Bank – został zebrany z morskich plaż, przetworzony i powtórnie włączony do gospodarczego obiegu.
Źródło: solski communications | affiliate of bcw
Fot: mat. prasowe