Kampanie i Promocje

Nie piję. Będę Tatą – 9 września rusza kampania edukacyjna FASOFF.

Wtorek, 12 września 2023
Według badań PARPA z 2022 r. 7 proc. kobiet w ciąży pije alkohol, mimo że 95 proc. Polek i Polaków wie, że jest to szkodliwe dla matki i dziecka. Na skutek tego, co roku w Polsce rodzi się 900 dzieci z FAS – Alkoholowym Zespołem Płodowym, który objawia się uszkodzeniami mózgu, problemami z mówieniem, czytaniem, koncentracją, wadami serca i wzroku. Wady są nieodwracalne. Dlatego 9 września, w Światowy Dzień FAS, Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” rozpocznie kampanię społeczną FASOFF. Tym razem pod hasłem: Będę Tatą. Nie piję razem z nią.
– Płodowy Zespół Alkoholowy to dla dziecka dramat. Uszkodzenia, do których dochodzi w okresie płodowym, na skutek działania alkoholu są różne, bywają bardzo złożone i często nieodwracalne. Nawet jeśli jesteśmy w stanie pomóc – na przykład zoperować serduszko, skorygować opadające powieki, czy zadbać o sprawy urologiczne – zawsze wiąże się to z bólem i traumą, bo oznacza wielotygodniowe pobyty w szpitalu. Najbardziej dramatyczne są takie zmiany, które będą z dzieckiem do końca życia: niesprawność intelektualna, czy zmiany neurologiczne, które zaburzą prawidłowe funkcjonowanie. Wiemy to doskonale z codziennego życia, bo FAS jest problemem wielu dzieci, którym pomaga nasza fundacja – mówi Jolanta Bobińska, założycielka i prezes Fundacji „Dom w Łodzi”.

Tegoroczna edycja kampanii skierowana jest głównie do przyszłych ojców i odwołuje się do emocji sportowych, kibicowania i będzie trwała w czasie eliminacji do Euro 2024. Symbolem kampanii jest odwrócony kieliszek.

– Uznaliśmy, że to świetny sposób, by pokazać, jak ważna jest rola mężczyzny – przyszłego taty, bo przecież rodzina jest jak drużyna. Zachęcamy mężczyzn do wspierania swoich żon czy partnerek w ciąży w abstynencji, bo tylko w ten sposób można zapobiec Alkoholowemu Zespołowi Płodowemu. Picie w ciąży niszczy życie dziecka i powoduje, że życie całej rodziny jest zupełnie inne, trudniejsze, bo wymaga wychowywania i wspierania dziecka z niepełnosprawnościami. Kilka miesięcy abstynencji to wyjątkowo niska cena za pewność, że FAS nie zniszczy życia naszemu dziecku – podkreśla Jolanta Bobińska.

– Kompania Piwowarska już od dziesięciu lat w różnej formie przypomina, że alkohol nie jest dla wszystkich i istnieje sporo sytuacji, w których absolutnie nie wolno go spożywać. Jedną z nich jest ciąża. Od czterech lat współpracujemy z „Domem w Łodzi”, który z własnego doświadczenia wie, jak ogromną tragedią dla dziecka i dla jego rodziców jest alkoholowy zespół płodowy. Wiemy, że dzięki tej formule nasze przesłanie jest słyszane szerzej a kampania przyciąga uwagę znacznie większej liczby osób niż gdybyśmy robili to sami. W tym roku, przy okazji eliminacji do Euro 2024, przewrotnie postawiliśmy na mężczyzn jako głównego adresata i piłkę nożną, jako medium naszej kampanii. Kontrowersyjne? Pewnie dla niektórych panów - tak. Ale jeśli te kontrowersje wywołają jeszcze szerszą dyskusję o tym, że nie wolno pić alkoholu w czasie ciąży, to bardzo dobrze. Bo każdy powinien to wiedzieć.  – podkreśla Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju Kompani Piwowarskiej.

Kampanię promuje spot telewizyjny, dedykowana strona internetowa fasoff.pl, kampania w mediach społecznościowych oraz działania influencerów.

Kompania Piwowarska wspiera Fundację przy kampanii FASOFF od 4 lat.



Źródło: Kompania Piwowarska
Fot: mat. prasowe



tagi: Nie piję. Będę Tatą , kampania edukacyjna , FASOFF. , Kompania Piwowarska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,