Tegoroczna edycja wydarzenia to już trzecia odsłona akcji „Czysty Bałtyk”, realizowana przez Stowarzyszenie Czysta Polska, która ma na celu oczyszczanie bałtyckich plaż i terenów nadmorskich z pozostawionych na nich odpadów. Podczas poprzednich edycji, które miały miejsce w Trójmieście i na Półwyspie Helskim, ponad 3000 wolontariuszy oczyściło plaże i tereny zielone nad Bałtykiem aż z 2,5 ton śmieci. W tym roku sprzątanie plaż po raz pierwszy rozpocznie się w Świnoujściu, gdzie zlokalizowane będzie też ekologiczne miasteczko Czystego Bałtyku.
To właśnie w nim uczestnicy będą mogli zarejestrować się do udziału w wydarzeniu, a ponadto na odwiedzających będzie czekał szereg atrakcji: warsztaty, kuchnia „zero waste”, spotkania z influencerami, animacje dla dzieci. Dawkę ekoedukacji, zabawy i konkursów oraz strefę relaksu zapewni Biedronka.
Posprzątaj Świnoujście i poznaj śmieciarkę Miecię
Biedronka jako partner strategiczny wydarzenia, przygotowała dla uczestników specjalną strefę, w której po raz ostatni w te wakacje będą mogli spotkać śmieciarkę Miecię – mobilną wystawę ekologiczną, która dzięki sieci Biedronka przemierzała w wakacje Polskę z południa na północ, edukując najmłodszych w zakresie odpowiedniego recyklingu odpadów plastikowych PET. Swoją trasę Miecia kończy właśnie w Świnoujściu, gdzie zaparkuje na plaży przy Alei Interferie podczas pikniku edukacyjnego towarzyszącego akcji „Czysty Bałtyk”. Dodatkowo sieć przygotowała szereg animacji pozwalających zapoznać się z zasadami poprawnego recyklingu i odzysku odpadów, m.in. edukacyjne ciekawostki na temat plastiku, ecowheel z pytaniami, mega puzzle czy konkurs na właściwe sortowanie odpadów oraz pamiątkowe monidło.
Już po raz trzeci Biedronka została partnerem strategicznym akcji „Czysty Bałtyk”. W tym roku jest to dla nas wydarzenie szczególne, ponieważ jest zwieńczeniem naszego autorskiego projektu „ekoWakacje z Biedronką”, podczas którego edukowaliśmy klientów w zakresie poprawnej segregacji odpadów, ich recyklingu i odzysku. Cieszymy się, że możemy pojawić się w edukacyjnym miasteczku na plaży w Świnoujściu i zwiększać świadomość dotyczącą ekologii, m.in. dzięki obecności śmieciarki Mieci, która swoje wcześniejsze przystanki miała w Pucku, Lublinie czy Zakopanem. - mówi Natalia Przybytkowska-Łasak, menedżer ds. ochrony środowiska z sieci Biedronka.
W sprzątaniu mogą wziąć udział zarówno dorośli, jak i dzieci. Rejestracja na wydarzenie „Czysty Bałtyk” możliwa jest z wyprzedzeniem za pośrednictwem strony internetowej Stowarzyszenia Czysta Polska, ale także w jego trakcie, dzięki 5 mobilnym punktom rejestracji zlokalizowanym na plaży. Każdy z wolontariuszy zostanie wyposażony w rękawiczki i worek, a 1500 pierwszych osób otrzyma też koszulkę z logo akcji. Po zakończeniu obowiązków, nadejdzie oczywiście czas na przyjemności – zwieńczeniem wydarzenia będzie koncert Oskara Cymsa, zwycięzcy programu „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”.
Uczestnictwo sieci Biedronka w sprzątaniu plaż nad Bałtykiem to ostatni przystanek na tegorocznej wakacyjnej mapie działań zaplanowanych przez sieć w ramach autorskiego projektu „ekoWakacje z Biedronką”, który realizowany był od początku lipca. W trakcie projektu sieć zorganizowała dla swoich klientów pikniki eduakcyjne ze śmieciarką Miecią w całej Polsce, zbiórki plastikowych butelek, trwające przez wszystkie wakacyjne weekendy oraz wzięła udział w wydarzeniach Czyste Tatry oraz Czysty Bałtyk, realizowanych we współpracy ze Stowarzyszeniem „Czysta Polska”.
Źródło: Biedronka
Fot: Pixabay
tagi: Biedronka , Bałtyk , Świnoujście , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,
Polacy ostro ruszają po świąteczne zakupy spożywcze...
Inflacja wciąż daje się we znaki. Blisko połowa Polaków...
Obecnie najwięcej Polaków przygotowuje świąteczne prezenty...
Może objąć technologie pochłaniania CO2...
Zrównoważona produkcja i zabezpieczenie żywności dla...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Szara strefa na rynku...