Z rynku FMCG

Blisko 600 lokali walczy o tytuł Najlepszej Restauracji 2024

Środa, 26 lipca 2023
Trwa kolejna edycja plebiscytu Najlepsza Restauracja 2024, organizowanego przez sieć hurtowni MAKRO Polska. Konsumenci odwiedzają blisko 600 lokali znajdujących się na 15 szlakach kulinarnych i oceniają smak potraw, wystrój oraz atmosferę. W poprzedniej edycji wyróżniono 37 restauracji, które zostały zaprezentowane w albumie „Kulinarna podróż po Polsce.”
Plebiscyt Najlepsza Restauracja to konkurs organizowany od 2019 roku w ramach programu społecznej odpowiedzialności Polskie Skarby Kulinarne. Konsumenci przez cały rok odwiedzają restauracje, a następnie głosują na wybrany lokal klikając w koronę na stronie internetowej www.polskieskarby.pl.

– Celem programu jak i plebiscytu jest podnoszenie świadomości na temat rodzimej kuchni polskiej oraz wspieranie restauratorów. Mechanizm głosowania jest bardzo prosty. Nie wymaga rejestracji ani logowania. Goście, którzy chcą docenić dany lokal, oddają na niego głos – mówi Magdalena Figurna, Menadżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej w MAKRO Polska.

Konkurs cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Z roku na rok wzrasta liczba restauratorów dołączających do akcji. Dzięki temu konsumenci mają szerszy wybór lokali zarówno w dużych, jak i małych miastach. W tegorocznej edycji klienci będą mogli spróbować dań kuchni polskiej w blisko 600 punktach znajdujących się na 15 szlakach kulinarnych.  

– Tytuł Najlepszej Restauracji otrzymają lokale z największą liczbą głosów. Goście oceniają smak dań i jakość lokalu – mówi Magdalena Figurna. – W zeszłorocznej edycji nagrodziliśmy 37 restauracji, a uroczyste wręczenie nagród odbyło się w winnicy Srebrna Góra w Krakowie. Laureaci podkreślają, że nagroda ta to dla nich docenienie ciężkiej pracy całego zespołu – dodaje.

Głosowanie potrwa do końca stycznia 2024 roku. Laureaci zostaną zaprezentowani w dedykowanym albumie. W promocję plebiscytu zaangażowane są media oraz influencerzy.

O programie Polskie Skarby Kulinarne

Początki programu Polskie Skarby Kulinarne sięgają 2018 roku. Inicjatywa wywodzi się z prowadzonego przez MAKRO Polska projektu Kulinarne Zjednoczenie Polski, którego zwieńczeniem była książka kucharska „Sto receptur na sto lat niepodległości". Polskie Skarby Kulinarne to przede wszystkim program edukacyjny, którego celem jest zwiększanie świadomości Polaków w temacie kulinarnej tradycji naszego kraju. Poprzez program MAKRO Polska chce przede wszystkim pokazać i uświadomić konsumentom, jak wyjątkowa i bogata w różnorodne smaki i przepisy jest rodzima kuchnia polska. W ramach programu organizowany jest plebiscyt konsumencki „Najlepsza Restauracja”. Lokale, które otrzymały największą liczbę koron, zdobyły tytuł Najlepszej Restauracji programu Polskie Skarby Kulinarne i zostały zaprezentowane w wyjątkowym albumie, wydanym przez MAKRO Polska.



Źródło: Makro Polska
Fot: mat. prasowe




tagi: MAKRO Polska , Najlepsza Restauracja , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,