Wiadomości

Wawel podsumował 2022 rok

Poniedziałek, 24 lipca 2023
Inwestycje proekologiczne, nowe receptury przygotowane zgodnie z ideą projektu „Dobre Składniki”, rozwój portfolio produktowego, a także działania charytatywne Fundacji „Wawel z Rodziną” to tylko kilka z wielu obszarów, które podsumował znany producent słodyczy w opublikowanym Oświadczeniu na temat informacji niefinansowych za 2022 rok. Raport pojawił się przy okazji publikacji wyników finansowych spółki za ubiegły rok.
Nowe receptury i linia Premium z certyfikatem

W 2022 roku marka Wawel wprowadziła 41 nowych receptur produktów. Wszystkie powstały zgodnie z ideą „Dobrych Składników”, która zakłada tworzenie słodyczy najwyższej jakości, bez zbędnych dodatków. Do najważniejszych nowości należały czekolady inspirowane popularnymi ciastami. Na rynku pojawiły się czekolady o smaku brownie z malinami (100 g.) oraz tarty cytrynowej (100 g.). Wśród nowości znalazła się również czekolada Gorzka Premium 70% cocoa, a także czekolada Karmel & Sól morska (100 g.). Warto również dodać, że cała linia czekolad Premium posiada certyfikat Rainforest Alliance, który oznacza, że kakao wykorzystane do ich produkcji pochodzi z upraw prowadzonych w sposób odpowiedzialny i zrównoważony, a pozyskanie surowca nie ma negatywnego wpływu na środowisko naturalne i sytuację ludzi zatrudnionych przy jego wytwarzaniu. Certyfikat ten otrzymało także nowe Kakao Wawel ciemne, o 20-procentowej zawartości tłuszczu.

Odpowiedzialność za środowisko

Ponadto Wawel podejmuje długofalowe inicjatywy na rzecz środowiska, a ubiegły rok był czasem intensywnych działań firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju. Popularny producent słodyczy zakończył budowę podczyszczalni ścieków na terenie zakładu produkcyjnego w podkrakowskich Dobczycach. Kolejnym przykładem działań prośrodowiskowych Wawel jest nowa instalacja odzysku ciepła z urządzeń technologicznych, która pozwoliła odzyskać ponad 202 MWh energii. Firma postawiła również na rozwój w kierunku energii z OZE i kolejne prace mające na celu redukcję zużycia energii.

Spółka uruchomiła też ostatni, trzeci etap wymiany oświetlenia tradycyjnego na LED-owe w części magazynowej oraz w biurach Zakładu Produkcyjnego nr 1. Całkowity roczny potencjał oszczędności energii finalnej z tytułu zrealizowanych etapów wymiany źródeł światła w zakładzie nr 1 wynosi obecnie 521 MWh.

Podobnie jak w 2021 roku, promowany był program carpooling, przyczyniający się zarówno do bezpośredniego, jak i pośredniego obniżenia emisji spalin do atmosfery. W 2022 roku zarejestrowano 599 322 km wspólnych przejazdów pracowników.

Dodatkowo, w 2022 roku o ponad 2 tony ograniczono liczbę wykorzystywanych opakowań wielomateriałowych. Czekolady z linii Premium zyskały biodegradowalny kartonik i w pełni nadającą się do recyklingu folię aluminiową. W minionym roku wagowy udział opakowań wprowadzonych na rynek w masie produkcji własnej wyniósł 9,68%.

Zaangażowanie społeczne

Każdego roku firma Wawel i Fundacja „Wawel z Rodziną” organizują i angażują się w akcje prowadzone z myślą o rodzinach znajdujących się w trudnych sytuacjach życiowych i materialnych, wspierając również rozwój i edukację dzieci oraz młodzieży.

W obliczu wojny i kryzysu humanitarnego za wschodnią granicą Polski, spółka oraz fundacja podjęły się wsparcia osób, które pozostały na terenie Ukrainy, broniąc swojego kraju, a także tych, które uciekły przed okrucieństwem wojny. Dostrzegając ogrom potrzeb, Wawel oraz Fundacja „Wawel z Rodziną” udzieliły wsparcia zarówno produktowego, jak i finansowego dla potrzebujących, m. in. przez przekazanie im ponad 24 000 tabliczek czekolady.

W obszarze lokalnym, w trosce o pracowników firmy, Wawel wprowadził kolejne rozwiązania, które miały na celu poprawę jakości pracy i życia. Przykładem jest wprowadzenie prywatnej opieki medycznej dla pracowników produkcyjnych i okołoprodukcyjnych oraz rozszerzanie dostępności benefitu „Świeża kanapka każdego dnia”.



Źródło: Wawel
Fot: mat. prasowe


tagi: Wawel podsumowanie roku , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,