Darłowo, Łeba i Mielno – te trzy miejscowości łączą nie tylko piękne plaże, ale też ogromne zainteresowanie Polaków w okresie wakacyjnym. To właśnie te miasta okazały się również najpopularniejsze wśród klientów Biedronki, bo sieć odnotowała w nich największy wzrost liczby klientów od początku wakacji. Zwyciężyło Darłowo z prawie 80% wzrostem liczby klientów w wakacje.
Sklepy Biedronki odwiedza codziennie ponad 5 mln klientów, a w okresie letnim sieć odnotowuje znacznie większy ruch w miejscowościach turystycznych. Dlatego na początku lipca 250 sklepów sieci rozpoczęło działalność w trybie wakacyjnym na Pomorzu, w górach i na Mazurach, z których część jest czynna całodobowo (z krótką techniczną przerwą).
Chętnie z tych udogodnień korzystają urlopowicze przebywający na Pomorzu, a szczególnie w malowniczym Darłowie. To właśnie tam sieć Biedronka odnotowała prawie 80% wzrostu liczby klientów od momentu rozpoczęcia wakacji. Drugą i trzecią najpopularniejszą miejscowością turystyczną okazała się natomiast Łeba (prawie 64% wzrostu) oraz depczące jej po piętach Mielno (ponad 62% wzrostu) w porównaniu do tygodni przedwakacyjnych. Ci urlopowicze, którzy w pierwszej połowie letnich wakacji nie zdecydowali się na wyjazd nad morze, wybrali polskie góry. Miłośnicy górskich wycieczek wybierali szczególnie Szklarską Porębę, w której Biedronkę odwiedziło ponad 23% więcej klientów niż przed wakacjami, oraz Zakopane (blisko 23% wzrostu).
Co kupują wakacyjni turyści? Jak wskazują dane Biedronki, w tym okresie największą popularnością cieszą się... cukierki karmelowe oraz inne słodkie przekąski. W te upalne dni klienci sieci chętnie sięgają również po orzeźwienie w postaci piw, owocowych soków Vital Fresh czy czerwonej oranżady. W koszykach urlopowiczów królują także mięsa i sery, które idealnie sprawdzają się w czasie wieczornego ucztowania, a w szczególności kabanosy, kiełbasa śląska, karkówka oraz ser Halloumi.Te produkty odnotowały jedne z największych wzrostów sprzedaży od momentu rozpoczęcia sezonu wakacyjnego.
Biedronka to także zróżnicowana oferta świeżych warzyw i owoców. Dotychczasowym, warzywnym hitem sprzedażowym tego lata okazał się bób. Zaraz za nim na podium znalazły się kapusta pekińska i buraki. Najpopularniejszymi owocami wśród klientów sieci są natomiast czereśnie, melony i jabłka. Warto w tym miejscu również wspomnieć, że specjalnie na potrzeby wakacyjnych klientów w Dźwirzynie, Ustroniu Morskim, Mielnie i w Dziwnowie, Biedronka uruchomiła specjalne zewnętrzne warzywniaki, tak aby kupujący jedynie owoce i warzywa mogli szybko i sprawnie zrobić zakupy.
- Sklepy zlokalizowane w miejscowościach turystycznych cieszą się co roku ogromną popularnością wśród naszych klientów. Aby umożliwić im maksymalnie komfortowe zakupy wprowadziliśmy szereg udogodnień i zaproponowaliśmy ofertę dostosowaną do ich potrzeb w czasie wakacji. Cieszymy się, że wprowadzone rozwiązania spotkały się z tak pozytywnym odbiorem, a turyści znacznie częściej odwiedzają nasze sklepy, trend ten obserwujemy szczególnie w weekendy - mówi Magdalena Sidwa, dyrektorka operacyjna w sieci Biedronka
Biedronka otworzyła również kilkanaście sezonowych namiotów z wyprzedażą produktów non-food, które stanęły m.in. w Miastku, Łebie, Lęborku, Koszalinie, Sławnie i w Dziwnowie. W Pobierowie i Ustce dla większego komfortu klientów tymczasowo powiększone zostały sale sprzedaży, a w Łebie uruchomiona została linia autobusowa, która dowozi klientów z centrum miasta do sklepu Biedronka.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.