Z rynku FMCG

Morze czy góry?

Poniedziałek, 24 lipca 2023
Darłowo, Łeba i Mielno – te trzy miejscowości łączą nie tylko piękne plaże, ale też ogromne zainteresowanie Polaków w okresie wakacyjnym. To właśnie te miasta okazały się również najpopularniejsze wśród klientów Biedronki, bo sieć odnotowała w nich największy wzrost liczby klientów od początku wakacji. Zwyciężyło Darłowo z prawie 80% wzrostem liczby klientów w wakacje.
Sklepy Biedronki odwiedza codziennie ponad 5 mln klientów, a w okresie letnim sieć odnotowuje znacznie większy ruch w miejscowościach turystycznych. Dlatego na początku lipca 250 sklepów sieci rozpoczęło działalność w trybie wakacyjnym na Pomorzu, w górach i na Mazurach, z których część jest czynna całodobowo (z krótką techniczną przerwą).

Chętnie z tych udogodnień korzystają urlopowicze przebywający na Pomorzu, a szczególnie w malowniczym Darłowie. To właśnie tam sieć Biedronka odnotowała prawie 80% wzrostu liczby klientów od momentu rozpoczęcia wakacji. Drugą i trzecią najpopularniejszą miejscowością turystyczną okazała się natomiast Łeba (prawie 64% wzrostu) oraz depczące jej po piętach Mielno (ponad 62% wzrostu) w porównaniu do tygodni przedwakacyjnych. Ci urlopowicze, którzy w pierwszej połowie letnich wakacji nie zdecydowali się na wyjazd nad morze, wybrali polskie góry. Miłośnicy górskich wycieczek wybierali szczególnie Szklarską Porębę, w której Biedronkę odwiedziło ponad 23% więcej klientów niż przed wakacjami, oraz Zakopane (blisko 23% wzrostu).

Co kupują wakacyjni turyści? Jak wskazują dane Biedronki, w tym okresie największą popularnością cieszą się... cukierki karmelowe oraz inne słodkie przekąski. W te upalne dni klienci sieci chętnie sięgają również po orzeźwienie w postaci piw, owocowych soków Vital Fresh czy czerwonej oranżady. W koszykach urlopowiczów królują także mięsa i sery, które idealnie sprawdzają się w czasie wieczornego ucztowania, a w szczególności kabanosy, kiełbasa śląska, karkówka oraz ser Halloumi.Te produkty odnotowały jedne z największych wzrostów sprzedaży od momentu rozpoczęcia sezonu wakacyjnego.

Biedronka to także zróżnicowana oferta świeżych warzyw i owoców. Dotychczasowym, warzywnym hitem sprzedażowym tego lata okazał się bób. Zaraz za nim na podium znalazły się kapusta pekińska i buraki. Najpopularniejszymi owocami wśród klientów sieci są natomiast czereśnie, melony i jabłka. Warto w tym miejscu również wspomnieć, że specjalnie na potrzeby wakacyjnych klientów w Dźwirzynie, Ustroniu Morskim, Mielnie i w Dziwnowie, Biedronka uruchomiła specjalne zewnętrzne warzywniaki, tak aby kupujący jedynie owoce i warzywa mogli szybko i sprawnie zrobić zakupy.

- Sklepy zlokalizowane w miejscowościach turystycznych cieszą się co roku ogromną popularnością wśród naszych klientów. Aby umożliwić im maksymalnie komfortowe zakupy wprowadziliśmy szereg udogodnień i zaproponowaliśmy ofertę dostosowaną do ich potrzeb w czasie wakacji. Cieszymy się, że wprowadzone rozwiązania spotkały się z tak pozytywnym odbiorem, a turyści znacznie częściej odwiedzają nasze sklepy, trend ten obserwujemy szczególnie w weekendy - mówi Magdalena Sidwa, dyrektorka operacyjna w sieci Biedronka

Biedronka otworzyła również kilkanaście sezonowych namiotów z wyprzedażą produktów non-food, które stanęły m.in. w Miastku, Łebie, Lęborku, Koszalinie, Sławnie i w Dziwnowie. W Pobierowie i Ustce dla większego komfortu klientów tymczasowo powiększone zostały sale sprzedaży, a w Łebie uruchomiona została linia autobusowa, która dowozi klientów z centrum miasta do sklepu Biedronka.



Źródło: Biedronka
Fot: mat. prasowe



tagi: Biedronka , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,