Według szacunków „Rzeczpospolitej” rynek parówek w Polsce wart jest 3 mld zł. Część tego rynku wciąż stanowią produkty, w tym te najpopularniejsze, które zawierają konserwanty czy sztuczne dodatki. Dlatego Dolina Dobra pokazuje, że tył opakowania jest dużo ważniejszy niż jego okładka, jednocześnie udowadniając, że w swoich produktach ma tylko Dobry Skład w przeciwieństwie do konkurencji.
Czy etykieta znajdująca się z tyłu opakowania produktu może być ciekawa? Tak, pod warunkiem, że jest krótka i pisana prostym, zrozumiałym językiem. Niezrozumienie jej treści mogą powodować trudne nazwy konserwantów, sztucznych dodatków czy emulgatorów. Dlatego Dolina Dobra postanowiła na swoim przykładzie pokazać czym jest Dobry Skład.
Tylko 8 sekund
Przyglądając się w sklepie lodówkom pełnym kolorowych etykiet parówek popularnych producentów oceniamy przede wszystkim przód opakowania. Zadajemy sobie szybkie pytanie „czy to (opakowanie) wygląda jak zdrowy produkt”? Niemal 60% Polaków decyduje się na odwrócenie opakowania, choć robią to tylko po to, aby sprawdzić datę przydatności do spożycia1. Prawie połowa tych osób podejmuje wówczas decyzję o zakupie. Tylko 35% konsumentów faktycznie dociera do etykiety produktowej, która stanowi jedyne, wiarygodne źródło informacji o produkcie podczas zakupów w sklepie. Przeczytanie etykiet najpopularniejszych parówek na rynku zajmuje średnio od 20 do 40 sekund, w zależności od ilości składników. Podczas zakupów należy pamiętać, że im więcej czasu zajmuje nam przeczytanie etykiety, tym więcej jest w nim wzmacniaczy i konserwantów.
– Produkty Doliny Dobra charakteryzuje maksymalnie krótki, naturalny skład bez dodatku chemicznych wzmacniaczy i konserwantów. Różnica między naszymi składami a składami najpopularniejszych produktów na rynku jest niezaprzeczalna, choć nie jest to wcale uspokajająca informacja. Na rynku wciąż pozostają setki tysięcy produktów popularnych marek, które są naszpikowane chemią. W związku z tym postanowiliśmy poprzez kampanię „Dobry Skład” pokazać konsumentom, jak łatwo jest, dzięki czytaniu etykiet produktowych zidentyfikować wyrób, którego wcale nie chcielibyśmy podawać swoim bliskim. – tłumaczy Artur Węgłowski, dyrektor ds. strategii i rozwoju sprzedaży w Goodvalley, producenta marki Dolina Dobra – Według popularnego kalkulatora czasu mowy przeczytanie składników Parówek 100% polskiej szynki zajmuje zaledwie 8 sekund, natomiast na zapoznanie się ze składem jednego z najpopularniejszych, konkurencyjnych producentów parówek trzeba poświęcić aż 38 sekund2. Te dodatkowe pół minuty czytania etykiety to obecność w składzie chemicznych składników, bo można stworzyć wysokiej jakości produkt o niemal pięciokrotnie krótszym, naturalnym składzie.
Znajdź swój Dobry Skład
Dolina Dobra, producent naturalnych wyrobów mięsnych najwyższej jakości z Przechlewa, na początku czerwca wystartowała z kampanią „Dobry Skład”. Akcja „Dobry Skład” to efekt połączenia wieloletniego doświadczenia producenta w kwestii naturalnych produktów mięsnych z poczuciem odpowiedzialności za dobro konsumentów. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi konsumentów na to, co tak naprawdę wkładają do koszyków zakupowych – bez względu na to, czy jest to wyrób mięsny czy też inny produkt spożywczy.
Źródło: Dolina Dobra
1 Nosecka B., Rola informacji na etykiecie w procesie zakupu produktu żywnościowego, Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu 2 Dane na podstawie: https://www.textconverter.io/pl/speech-time/, [odczyt: 26.05.2023]
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.