Drogeria

Czysty dom i zadowolenie z życia idą w parze

Poniedziałek, 22 maja 2023
Satysfakcja z życia wiąże się z mieszkaniem w czystym domu – wynika z najnowszego badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie cleangang*.
Aż 71,9% Polek i Polaków, którzy deklarują, że są zadowoleni z życia, ma jednocześnie czysto lub idealnie czysto w domu. Bałagan ma zaledwie 5,7% z nich. Mało tego, im niższy był deklarowany poziom zadowolenia z życia, tym niższa ocena czystości. To nasze samopoczucie jest głównym motywatorem sprzątania (55%). Czujemy się dobrze, kiedy wokół nas panuje ład i jest czysto. Nie bez znaczenia jest również zdrowie i higiena (41,9%) oraz poczucie, że czysty dom ułatwia samoorganizację (41,1%). Okazuje się, że to właśnie ci, dla których ważną rolę w życiu odgrywa zdrowie, sprzątają najczęściej (80,6%). Do negatywnych motywatorów sprzątania można zaliczyć sprzątanie jako przejaw obowiązku (24,2%) oraz „chwycenie za odkurzacz”, kiedy lada moment mają odwiedzić nas goście (22,6%).



*Więcej na https://cleangang.prowly.com/236982-czysty-dom-i-zadowolenie-z-zycia-ida-w-parze


tagi: drogeria , sprzedaż , handel , konsument , rynek FMCG , kosmetyki , środki higieny , środki czystości ,