Z rynku FMCG

Madryt – Paella, Jamón i Sangria

Piątek, 19 maja 2023 HURT & DETAL Nr 05/207. Maj 2023
Madryt – to stolica i największe miasto Hiszpanii, położone w środkowej części kraju u podnóża Sierra de Guadarrama nad rzeką Manzanares. Zamieszkuje je ponad 3 mln mieszkańców, a więc sieć sklepów spożywczych z reguły powinna być silnie rozwinięta. I rzeczywiście tak jest.
Jakie marki handlowe najczęściej spotkamy? Alcampo (hiszpański Auchan), Carrefour w różnych formatach, Eroski, Hipercor, Caprabo, Dia, Aldi, Lidl, E.Leclerc, Froiz, Mercadona, Consum, Spar, Supercor, a nawet Makro. Hipermarkety, markety, a także małe sklepy spożywcze niczym nie różnią się od tych znad Wisły, no może tym, że działy wędliniarskie i rybne, a zwłaszcza te z owocami morza –  są naprawdę imponujące.

Najpopularniejszymi hiszpańskimi produktami, które spotkaliśmy w sklepach, były: paella z owocami morza, chorizo – tradycyjna suszona kiełbasa robiona z wieprzowiny i przyprawiana papryką, długo dojrzewające szynki Jamón serrano i Jamón ibérico, i oczywiście Sangria. Jedynym polskim akcentem jaki spotkaliśmy w sklepie, była butelka wódki Belvedere.

Tomasz Pańczyk


2.jpg
4.jpg

1.jpg




tagi: Madryt , Paella , Jamón , Sangria , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,