W pierwszym półroczu 2006 roku w sprzedaży wędlin paczkowanych odnotowano ponad 30% wzrost w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Parówki są najliczniejszą grupą (ponad 20%) dostępnych na rynku wędlin paczkowanych. Ich duża popularność wśród klientów sprawia, że rynek tych produktów rozwija się, a ich sprzedaż wciąż rośnie. Obserwacja tego segmentu również w tym roku pozwala przewidywać, że trend wzrostu spożywania parówek będzie się utrzymywał. Tym bardziej, że nadal ilościowo poziomem spożycia znacząco odbiegamy od innych krajów europejskich.
Jakie nowości oferują producenci?
Oferta tzw. parowek w portfelu produktowym Grupy Animex jest bardzo szeroka. Sięga od tzw. popularnych parowek i hot-dogów z mięsa czerwonego począwszy, poprzez wysoko pozycjonowane Berlinki zaliczane do produktów najwyższej jakości, i idąc dalej, poprzez parówki Morlinki dedykowane głównie dzieciom, a skończywszy na popularnych parówkach drobiowych dostępnych dla konsumenta o niższej niż przeciętnej zasobności portfela.
„Powyższy podział jasno wskazuje na szalenie szeroki zakres tzw. grupy docelowej co niewątpliwie plasuje Animex w czołówce krajowej producentów tego asortymentu. Każdy z wymienionych powyżej produktów posiada charakterystyczne cechy pozwalające konsumentowi znaleźć coś, czego nie posiadają produkty konkurencyjne; od unikalnego smaku i najwyższej jakości począwszy a na przystępnej cenie skończywszy” – mówi Andrzej Pawelczak, Dyrektor Ds. PR Grupy Animex.
Firma Konspol Holding obecna na rynku od 25 lat, oferuje szeroką gamę produktów spełniających różne oczekiwania i preferencje klientów: wędliny, pasztety, dania gotowe, produkty LIGHT. Jest to jeden z największych producentów przetworów drobiowych w Polsce. Jak przyznaje Agnieszka Piech Kierownik ds Marketingu Grupy Konspol, wśród wędlin szczególnie chętnie kupowane są parówki.
„Charakteryzują się one znacznie niższą zawartością tłuszczu, są smaczne i zdrowe, doskonałe dla dzieci i osób dorosłych. Dla linii parówek został specjalnie opracowany i wprowadzony na rynek brand „Parówkowe Przeboje” pod którym sprzedawane są zarówno parówki dla dzieci jak i dla pozostałych grup konsumenckich. Parówki z Konspolu charakteryzują się wyśmienitym smakiem, tradycyjną recepturą produkcji oraz wysokiej jakości surowcami stosowanymi w produkcji. Parówki sprzedawane są zarówno luzem jak i w formie paczkowanej. Klienci doceniają smak oraz gwarancję dobrej jakości naszych produktów. Jeśli już raz sięgną po nasze parówki chętnie dokonują powtórnego zakupu” – mówi Agnieszka Piech.
O tym, że parówki NOVE produkowane są ze starannie wyselekcjonowanych kawałków wieprzowego mięsa w oparciu o tradycyjną recepturę, przy zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych zapewnia prezes Zakładów Mięsnych NOVE, Jens Damgaard Hansen. „Parzone i wędzone na kołkach drewna olchowego z odpowiednio dobranymi przyprawami mają wyraźnie wyczuwalny, charakterystyczny aromat i przede wszystkim dzięki niemu rozpoznawane są przez konsumentów. Bogaty asortyment tych produktów zaś sprawia, że w naszej ofercie każdy znajdzie coś dla siebie” – mówi Jens Damgaard Hansen.
Naprzeciw oczekiwaniom klientów wyszła także firma H.Kania. Wprowadziła ona na rynek produkty wędliniarskie pod marką Disney przeznaczone dla dzieci, ale znajdujące też odbiorców wśród dorosłych. W tej grupie asortymentowej znajdują się miedzy innymi wędliny homogenizowane typu parówki, które wyróżniają się m.in. wysoką jakością uzyskaną dzięki zawartości składnika mięsnego (ponad 70 %), zawartością łatwo przyswajalnego wapnia oraz witamin z grupy B i E.
„Rosnąca popularność wyrobów adresowanych dla konkretnych segmentów rynku powinna sprzyjać rozwojowi produktów z tej grupy. Uważam, że sprzedaż wyrobów homogenizowanych typu parówki będzie systematycznie rosła na naszym rynku” – ocenia Piotr Wiewióra Dyrektor ds. Sprzedaży H.Kania.
Także Zakłady Mięsne z Przechlewa urozmaicają swój asortyment. Wśród produktów tej firmy największym powodzeniem cieszą się parówki śląskie „z Przechlewa” oraz parówki śląskie z serem „z Przechlewa”. „Zdajemy sobie sprawę, że inni producenci mogą twierdzić, że ich parówki są wyjątkowe - dlatego my nie chcemy mówić, chcemy abyście sami doświadczyli i przekonali się. Większość zakładów mięsnych oferujących parówki „z serem” ogranicza się do stosowania aromatów (w tym przypadku serowego) – parówki z serem z Przechlewa zawierają blisko 10% wysokiej jakości żółtego sera” – mówi Łukasz Agaś Marketing Manager Prime Food Sp. z o.o.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie tej firmy wynika, że blisko 80% ankietowanych kupuje parówki. W procesie podejmowania decyzji zakupowych najważniejszym kryterium dla konsumentów jest wygląd produktu, termin przydatności do spożycia, marka producenta i na końcu cena. Podczas zakupów konsumenci chętnie zdają się na opinii sprzedawcy. Wśród poszczególnych grup konsumentów, przy podejmowaniu decyzji zakupowych, pewne znaczenie mają także informacje o ilości konserwantów (o ile są takie dostępne).
tagi: parówki , wędliny podrobowe,rynek parówek ,
Według badania Grupy Offerista, w zeszłym roku najwięcej...
Dotychczasowy dyrektor sprzedaży i członek zarządu w Kraft...
Z najnowszego raportu pt. „Obawy i lęki mikro oraz małych...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...