Od operacji na niewielką skalę do bycia częścią międzynarodowej Grupy General Logistics Systems – tak wygląda historia GLS Poland. W tym roku firma świętuje swoje 25-lecie.
GLS Poland jest częścią Grupy, która ma 120 centrów dystrybucji oraz ok. 1600 oddziałów w Europie, na zachodzie USA i w Kanadzie.
Historia firmy GLS w Polsce zaczęła się od Szybkiej Paczki, przedsiębiorstwa należącego do Grupy Raben. W maju 1998 roku z Gądek do sortowni w Grodzisku Mazowieckim została wysłana pierwsza przesyłka pod szyldem Szybkiej Paczki. W ciągu 7 lat GLS stopniowo inwestował w firmę aż do przejęcia 100 procent jej udziałów i uruchomienia z początkiem 2005 roku działalności jako General Logistics Systems Poland.
Dziś GLS Poland jest jednym z głównych dostawców usług kurierskich w Polsce dla firm i osób prywatnych. Obecnie ma 50 oddziałów na terenie całego kraju, a także ponad 5 tysięcy punktów Szybkiej Paczki – obiektów typu shop-in-shop, w których klienci mogą nadać i odebrać swoje przesyłki.
– Te liczby świadczą o ogromnym zaufaniu, jakie udało nam się zbudować wśród naszych klientów przez 25 lat – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland. Jak podkreśla, sukces tkwi w indywidualnym podejściu oraz skupieniu się na potrzebach klienta.
– Wkładamy mnóstwo serca w dostarczanie historii zamkniętych w przesyłkach. Na paczki patrzymy z szerszej perspektywy, pamiętając, że każda niesie ze sobą wyjątkową opowieść, za którą stoi drugi człowiek.
Sukcesy ćwierćwiecza
25-lecie to okazja do przypomnienia największych sukcesów firmy. GLS był wielokrotnie nagradzany w badaniu Operatora Logistycznego Roku. Otrzymał m.in. tytuł Lidera Logistyki w kategorii Usługi Kurierskie (2017 rok) oraz w kategorii Cyfrowe narzędzia komunikacji (2022 rok). W 2021 roku GLS otrzymał najważniejsze branżowe wyróżnienie – prestiżowe Złote Godło dla Operatora Logistycznego Roku. W tym samym badaniu GLS od wielu lat uzyskuje bardzo wysokie wyniki wskaźnika NPS, który określa poziom satysfakcji klientów. W rezultacie firma może się pochwalić najwyższą na rynku oceną wśród dostawców usług „door to door”, przekraczając w ostatnich trzech latach co roku poziom 76 punktów. Kolejny sukces to certyfikat Great Place to Work, który firma otrzymała już czterokrotnie.
– Nasze sukcesy pokazują, że ważne jest dla nas zarówno zadowolenie klientów, jak i rozwój pracowników. Dlatego w codziennej pracy kierujemy się hasłem: „Od ludzi dla ludzi” – zauważa Tomek Zwiercan.
Kamienie milowe
25 lat na rynku to także czas wielu zmian i dynamicznego rozwoju. Ważnym momentem było uruchomienie sortowni w Strykowie w 2001 roku, która jest centralnym punktem przeładunkowym dla przesyłek krajowych i międzynarodowych. Kolejny krok milowy to rozpoczęcie działalności punktów Szybkiej Paczki (wcześniej Parcel Shop). W maju 2010 roku, w Poznaniu w lokalnym punkcie ksero uruchomiono pierwszy punkt partnerski GLS. Przez 13 lat powstało ich ponad 5 tysięcy.
W 2014 roku GLS jako pierwsza firma na rynku wprowadził usługę FlexDeliveryService, która umożliwia odbiorcom przekierowanie przesyłek (zmianę adresu dostawy, zmianę daty czy przekierowanie do punktu odbioru). Wybór opcji dostawy i powiadomienia mailowe to tylko niektóre z korzyści tego rozwiązania. Aby jeszcze bardziej zadbać o komfort klienta, w 2020 roku uruchomiono płatności BLIKIEM. Wdrożono wówczas także możliwość potwierdzenia odbioru paczki kodem PIN, w ramach aktywnej odpowiedzi na sytuację w czasie pandemii.
W 2021 roku firma odświeżyła identyfikację wizualną marki, stawiając na dynamizm i pozytywną energię. Przyjęto również nową strategię firmy, Accelerate GLS, której głównymi założeniami jest stawianie klienta w centrum uwagi i jeszcze lepsze dostosowanie się do dynamicznej sytuacji na rynku.
GLS jest też firmą odpowiedzialną społecznie, dla której ważny jest zrównoważony rozwój. Ambicją całej Grupy GLS jest zerowa emisja CO2 do 2045 roku. Firma chce to osiągnąć, inwestując w środki transportu o niskiej emisji spalin.
W przyszłość z optymizmem
Gdzie GLS widzi siebie za kolejnych 25 lat? Stały rozwój i poszerzanie kompetencji jest wpisane w DNA firmy. GLS planuje nadal poprawiać doświadczenia swoich klientów zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Ważnym punktem jest wprowadzenie usług międzynarodowych szytych na miarę.
– Chcemy jak najlepiej dopasowywać się do potrzeb naszych klientów, dlatego proponujemy nowoczesne i elastyczne rozwiązania, które polepszają ich doświadczenia i zaspokajają potrzeby w zakresie czasu i wygody nadania i odbioru paczek – mówi Tomek Zwiercan.
Przed GLS kolejne lata rozwoju. – Serdecznie dziękujemy wszystkim naszym klientom, pracownikom i partnerom biznesowym za to, że od 25 lat tworzą z nami historię GLS Poland. Wspólnie udało nam się wiele osiągnąć. Jesteśmy dumni z tego, gdzie znajdujemy się teraz i gotowi na kolejne wyzwania – podkreśla Tomek Zwiercan.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.