Już od ponad 10 miesięcy sieć Auchan wspiera działania charytatywne z wykorzystaniem technologii Donateo offline, umożliwiającej przekazanie mikrodatku podczas bezgotówkowej płatności za zakupy w sklepach stacjonarnych sieci. Do tej pory klienci Auchan w wygodny i bezpieczny sposób mogli przekazać środki na rzecz Banków Żywności, Komitetu Ochrony Praw Dziecka, Fundacji Unaweza oraz Fundacji Happy Kids.
Tym razem, w realizowanej od 8 maja br. kampanii „Wspieraj lokalnie z Auchan”, beneficjentami akcji jest równocześnie aż 30 organizacji dobroczynnych w całej Polsce, takich jak Przyszłość dla Dzieci, Generator Inspiracji, Hospicjum Onkologiczne i wiele innych stowarzyszeń i fundacji działających na rzecz potrzebujących dzieci, osób z niepełnosprawnościami oraz hospicjów.
„Wspieraj lokalnie z Auchan” to wyjątkowa kampania z kilku powodów. Przede wszystkim dlatego, że realizując ją możemy pomóc organizacji działającej w najbliższej okolicy danego sklepu, a przez to wspieramy lokalną społeczność. To zawsze było dla nas bardzo ważne. Dodatkowo, dzięki temu, że instytucje potrzebujące wsparcia zgłaszane są przez same zespoły sklepów funkcjonujących w danym regionie, odpowiadamy na jego bardzo konkretne potrzeby. Trzeba też podkreślić, że przeprowadzenie tej kampanii możliwe jest dzięki zaangażowaniu naszych klientów, którzy wielokrotnie już pokazali, że naprawdę potrafią pomagać. Wierzymy w siłę tego szczególnego połączenia ogólnopolskiego zasięgu naszej akcji z jej lokalnym charakterem – mówi Hanna Bernatowicz, dyrektor komunikacji Auchan Retail Polska.
Partnerem akcji jest Fundacja Pomagam.pl, której głównym celem jest pomoc potrzebującym poprzez możliwość założenia zbiórki online na portalu Pomagam.pl. Portal organizuje i wspiera zbiórki charytatywne na ważne cele dobroczynne. Podczas kampanii „Wspieraj lokalnie z Auchan” zbiórki online dla organizacji lokalnych będą dostępne od startu akcji, aż do osiągnięcia celu zbiórki. Wpłacających nie będzie ograniczać wysokość kwoty, którą mogą przekazać. Dzięki temu będą mogli wesprzeć wybraną organizację na miarę swoich chęci i możliwości.
Cieszymy się, że możemy być częścią tak ważnej inicjatywy. W trudnych dla nas wszystkich czasach pomaganie jest szczególnie ważne. Wyjątkowo doceniamy także każdego, kto okazuje wsparcie potrzebującym, pomimo wyzwań, z którymi musi się sam mierzyć. Dobro zawsze wraca, a inicjatywy, które wspieramy są niezwykle istotne. Dzięki pomocy darczyńców wyrównujemy szanse potrzebujących – także tych, którzy szukają pomocy w mniejszych lub lokalnych organizacjach – mówi Dobrosława Gogłoza, prezeska Fundacji Pomagam.pl i dyrektorka zarządzająca portalem.
Koordynatorem projektu oraz dostawcą technologii w sklepach Auchan jest Donateo. Rozwiązanie Donateo funkcjonuje w sieci hipermarketów i supermarketów Auchan w całej Polsce, umożliwiając bezgotówkowe wsparcie organizacji dobroczynnych. W trakcie płatności kartą za zakupy klienci widzą na terminalu płatniczym pytanie o chęć przekazania określonej kwoty na wybrany cel. Po wyrażeniu zgody do rachunku doliczana jest kwota datku, a kupujący otrzymuje odrębne potwierdzenie niefiskalne. Przekazane środki trafiają na konto wspartej fundacji, co zostaje odzwierciedlone także na koncie bankowym wpłacającego.
Współpracując z organizacjami kierujemy się kompleksowym podejściem. Stąd chętnie łączymy kanał online z kanałem offline, poszerzając tym samym możliwości wspierania organizacji dobroczynnych nie tylko tych o zasięgu ogólnopolskim, lecz także tych mniejszych, lokalnych. Staramy się dostarczać im rozwiązania dopasowane do ich potrzeb, a przy tym nie zapominamy o drugiej stronie, czyli naszych darczyńcach. Bierzemy pod uwagę ich możliwości, i to wyłącznie dzięki ich wielkim sercom zbiórki osiągają tak dobre wyniki. Kolejne sukcesy motywują nas do dalszej pracy nad rozszerzeniem działań, żeby zapewnić organizacjom jeszcze więcej możliwości na pozyskiwanie środków – mówi Krzysztof Adamski, CEO BetterPOS i pomysłodawca Donateo. –
W sklepach, które zdecydowały się na współpracę z nami zauważyliśmy, że klienci chętnie udzielają wsparcia podczas robienia zakupów, są zainteresowani zarówno działalnością tych organizacji, jak i samymi akcjami. Pomaga nam to szerzyć kulturę pomagania i zwiększać świadomość – dodaje.
Partnerem akcji są także: Exorigo-Upos oraz Polskie ePłatności. Kampania „Wspieraj lokalnie z Auchan” trwa od 8 maja do 17 czerwca, z możliwością jej przedłużenia zarówno w sklepach Auchan jak i online na portalu Pomagam.pl
Więcej szczegółów na temat akcji znaleźć można na stronach:
https://donateo.pl/aktualnosci/donateo-auchan-oraz-fundacja-pomagam-pl-w-ramach-kampanii-wspieraj-lokalnie-z-auchan https://pomagam.pl/blog/fundacja-pomagam-pl-donateo-oraz-auchan-w-ramach-kampanii-wspieraj-lokalnie-z-auchan/ Źródło: Auchan
Fot: mat. prasowe