Rekordowa Olimpiada Zdrowia PCK z Biedronką wkracza w decydującą fazę
Środa, 26 kwietnia 2023
Tegoroczna, jubileuszowa, 30. edycja Olimpiady Zdrowia PCK z Biedronką osiągnęła rekordowe zainteresowanie uczestników. Biedronka docenia znaczenie tego wydarzenia o kilkudziesięcioletniej tradycji i jest jego Partnerem Głównym, dlatego razem z organizatorami promuje zdrowy styl życia. Do pierwszego, szkolnego etapu Olimpiady przystąpiło blisko 18 000 uczniów z całej Polski. To nie koniec zmagań, konkurs osiągnął półmetek, a przed uczestnikami ostatnie dwa etapy. Na końcu ostatniego na zwycięzców czekają indeksy uczelni wyższych.
Olimpiada Zdrowia PCK z Biedronką to konkurs, który ma na celu kształtowanie wśród młodzieży postaw prozdrowotnych oraz dbałości o środowisko naturalne. Jest organizowany w dwóch kategoriach wiekowych (szkoły podstawowe – klasy 6-8 oraz szkoły średnie) i dzieli się na cztery etapy, z których ostatni jest wielkim finałem, w którym bierze udział po 16 uczestników z obu kategorii wiekowych. Założenia Olimpiady wpisują się w cel nr 3 Agendy ONZ 2030 - „Dobre zdrowie, jakość życia” i wpisują się w misję sieci Biedronka i jej strategię zrównoważonego rozwoju.
Promowanie zdrowych nawyków żywieniowych jest jednym z fundamentów naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Konsekwentnie obniżamy w naszych produktach m.in. zawartość soli, cukru i tłuszczu, a na ich opakowaniach umieszczamy etykiety wspierające świadome wybory żywieniowe, zmieniliśmy ustawienie produktów naszych sklepach, tak by zachęcać klientów do sięgania w pierwszej kolejności po owoce i warzywa. Angażujemy się w szereg działań edukacyjnych. Dlatego z tak dużym entuzjazmem dołączyliśmy do Olimpiady Zdrowia, projektu, który dzięki swojemu charakterowi i skali ma szansę przyczynić się do poprawy nawyków żywieniowych w całej Polsce - mówi Karolina Błońska, starsza menedżerka ds. zrównoważonego rozwoju w sieci Biedronka
W pierwszym etapie (27-31 marca), wzięło udział najwięcej uczniów w całej 30-letniej historii zmagań. Przystąpiło do niego aż 17 894 uczestników. Do drugiego etapu, zakwalifikowało się 1094 uczestników z najlepszymi wynikami. Sprawdzili w nim swoją wiedzę z zakresu zdrowych nawyków żywieniowych i zdrowego stylu życia. Trzeci etap organizowany 19 maja, to część zadaniowa, w terenie. Przed uczestnikami, którzy się do niego się zakwalifikowali, stoi zadanie przygotowania projektu związanego z promowaniem postaw prozdrowotnych w swoich lokalnych społecznościach. Do ścisłego finału, który odbędzie się w Łodzi między 16 a 18 czerwca przejdzie grono 32 uczestników. Tam czeka na nich ostatni test oraz prezentacja działania zrealizowanego w etapie III.
Przez 29 lat prawie 1 200 000 uczniów wzięło udział w Olimpiadzie Zdrowia PCK. W tym roku, dzięki partnerstwu z Biedronką, mieliśmy rekordową frekwencję. Olimpiada zyskała też nowy wymiar - rekrutacja, kolejne etapy i materiały merytoryczne zostały przeniesione do Internetu. W ten sposób ułatwiliśmy uczestnikom Olimpiady dostęp do materiałów edukacyjnych. Cieszymy się, że nasz konkurs, dotyczący promowania zdrowego stylu życia i ekologii jest tak popularny wśród młodzieży - mówi Michał Mikołajczyk, członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Zwycięzca w kategorii dla szkół ponadpodstawowych otrzyma indeks uczelni wyższej. Patronami 30. edycji Olimpiady Zdrowia PCK z Biedronką są: rektor Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, rektor Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, rektor Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz Uniwersytet Opolski.
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.