Zlecone przez właściciela Kompanii Piwowarskiej - firmę SABMiller - badania nad Konsumpcją Piwa ujawniły, że Polacy nie tylko chętnie chodzą na piwo z kolegami z pracy (64% badanych) ale także chętnie płacą na takich spotkaniach z własnej kieszeni lub zrzucają się na przysłowiową kolejkę (deklaruje 68% z nich).
I chyba nie mają innego wyjścia, gdyż zaledwie 14% polskich szefów podczas takich wyjść płaci za swoich pracowników - to najniższy odsetek w całej Europie! Choć oszczędni, polscy managerowie są niezwykle towarzyscy i bardzo chętnie wybierają się na piwo ze swoimi pracownikami (aż 84% badanych twierdzi, że ich szef pojawia się na takich spotkaniach). Jednak i w tym obszarze nasi rodacy nie są wzorem. Polscy bossowie nie zyskują tytułu najbardziej kumpelskiego szefa Europy, ponieważ na piwo ze swoimi pracownikami o wiele chętniej wybierają się np. Rumuni ( aż 98%), Brytyjczycy (97%), Holendrzy (95%) czy nasi sąsiedzi Czesi (95%).
Badanie SABMiller
Jako firma prowadząca ciągłą analizę zachowań konsumentów, SABMiller wykorzystuje swą wiedzę, by ukazać najnowsze trendy w piciu piwa. Informacje te SABMiller zawiera w cyklicznie wydawanych raportach. Pierwsze z nich, opublikowane zostały w styczniu 2008 roku i dotyczył kultury picia piwa w Europie.
Raporty zostały opracowane na podstawie badań przeprowadzonych przez Added Value, niezależną firmę zajmującą się doradztwem marketingowym i rozwojem marek. Badania polegały na przeprowadzeniu ponad 7500 wywiadów internetowych w 12 krajach Europy. W każdym z krajów przeprowadzono wywiad z 500 osobami.
Tegoroczne badanie, również dotyczy kultury picia piwa w Europie. Tym razem zapytano o relacje z kolegami z pracy i z szefem oraz o to kto płaci za piwo podczas takich pozasłużbowych wypadów. Badanie zostało przeprowadzone w 12 krajach Europejskich, w każdym kraju wielkość próby wynosiła n=500, wszyscy respondenci pochodzili z grupy „regularnie pijących piwo" (czyli wypijających piwo przynajmniej raz na 2 tygodnie).
Próba była reprezentacyjna dla piwoszy:
Mężczyźni 70%, Kobiety 30%
Wiek 20-34 40%, 35-44, 30%, 45+ 30%
(Maja Święcka)
tagi: Kompania Piwowarska ,
Z analizy sklepowej ekspozycji, przeprowadzonej przez spółkę...
Od 1 czerwca 2025 roku Adam Manikowski objął funkcję Chief...
Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać...
Inflacja napędza spiralę...
Absurdów podatkowych nie brakuje...
Trwają negocjacje ws. długoterminowych ram...
Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek...