Kategorie produktów

Gibar - Tradycja i nowoczesność

Piątek, 14 kwietnia 2023 Autor: Tomasz Pańczyk, HURT & DETAL Nr 04/206. Kwieceń 2023
Zmiany są nieodłączną częścią naszej rzeczywistości, dlatego warto jest stawiać na innowacyjność, próbować ciekawych rozwiązań i połączeń smakowych. O nowych kategoriach, oczekiwaniach polskiego konsumenta oraz nadrzędnych celach w rozwoju firmy opowiada Paweł Majchrzak, Dyrektor Operacyjny, Członek Zarządu, Gibar.
Gibar – rodzinna firma z wieloletnią tradycją – oferuje szeroką słodką ofertę. Proszę opowiedzieć więcej o samych produktach i zmieniających się oczekiwaniach konsumentów na przestrzeni ostatnich lat.

Nasza firma założona została w 1991 roku i do tej pory, pomimo upływu lat, udało nam się z sukcesem zachować ten rodzinny charakter działalności, z którego jesteśmy bardzo dumni.

Od samego początku rozwijaliśmy ofertę cukierków w czekoladzie w oparciu o tradycyjne receptury. Pierwszym produktem, który opuścił linię produkcyjną było Pyszne Mleczko w czekoladzie, charakteryzujące się lekką i puszystą konsystencją. Co więcej, jako już jedni z nielicznych, posiadamy ten cukierek w wersji zawiniętej w papierek, co przy jego delikatnej strukturze jest nie lada wyczynem. Dalej za Mleczkiem pojawiła się słynna Śliwka Luksusowa, której prosty skład – owoc i czekolada, niezmiennie gwarantuje unikalną kompozycję smaków.

Wraz z biegiem czasu i zmieniającymi się potrzebami konsumentów szukających nie tylko nowych smaków ale też i formatów, obok tradycyjnych cukierków w czekoladzie w naszym portfolio na stałe zagościły słodycze w bardziej nowoczesnym wydaniu – od renomowanego tureckiego producenta marki Elvan – w szczególności zyskujące coraz bardziej na popularności indywidualnie pakowane ciasteczka biszkoptowe z nadzieniem. W tym czasie również i koszyk produktów marki Gibar wzbogacił się o duży wybór konfekcjonowanych bakalii w czekoladzie, a już teraz wprowadzamy na rynek kolejną nowość z segmentu convenience – Je!LLY, żelki w czekoladzie z posypką.

Polacy lubią śliwki w czekoladzie. To produkt kultowy, klasyk. Proszę opowiedzieć więcej o Śliwce Luksusowej Gibar. Jaka jest, czym wyróżnia się na tle konkurencji?

Śliwka Luksusowa to niepodważalny lider marki Gibar w naszym portfolio. To bezkompromisowy duet wyselekcjonowanego owocu i czekolady, w którym nie znajdziemy żadnych dodatków czy dróg na skróty. Na tle konkurencji wyróżnia ją przede wszystkim właśnie ten prosty skład – sam owoc, soczysta śliwka otulona czekoladą deserową. To kultowe połączenie idealnie sprawdza się zarówno jako słodka przekąska, a także wyjątkowy dodatek do prezentu. Łączy w sobie prostotę i unikalny, znany w polskich domach smak. Co więcej każdy cukierek, który nie tak dawno temu zaprezentowaliśmy w zupełnie nowym papierku, jest ręcznie zawijany.

Jak ważna jest innowacyjność w branży słodyczowej? Czy mogą występować np. innowacyjne połączenia smakowe w cukierkach?

Polski konsument lubi sprawdzone formaty, jest pod tym względem dość konserwatywny. Stąd przeświadczenie, że produkty takie jak owocowe cukierki z nadzieniem czy w czekoladzie pozostaną z nami na jeszcze bardzo długo. Oczywiście zmiany są nieodłączną częścią naszej rzeczywistości, dlatego na pewno warto jest stawiać na innowacyjność, próbować nowych rozwiązań i połączeń smakowych.

Aktualnie jesteśmy w trakcie badania reakcji klientów na nowe smaki Pysznego Mleczka, gdzie paleta możliwości jest praktycznie nieograniczona. Co więcej mogę także zdradzić, że po drodze pojawiały się propozycje ciekawych dodatków do tego cukierka np. w postaci kawioru. Duże pole do popisu daje nam również sama czekolada, która nie dość, że może zostać wzbogacona np. o cynamon lub papryczkę – odmieniając tym samym całkowicie jej oblicze, to w zastępstwie dla cukru swoją słodycz może czerpać chociażby z miodu.

Stąd też strategia naszej firmy to przeplatające się działania łączące obydwa te podejścia – rozwijanie oferty już sprawdzonych produktów i jednocześnie odważne próby znajdowania wielbicieli nowych smaków i formatów.

Jakie plany rozwojowe ma przed sobą firma Gibar? Jakie widzicie cele na horyzoncie, do których dąży firma? Czy rozważacie nowe linie produktowe, nowe kategorie, może opakowania?

Naszym nadrzędnym celem niezmiennie pozostaje zrównoważony rozwój firmy, który realizujemy wraz z całym zespołem, wspólnie ustalając nawet najważniejsze strategiczne decyzje firmy.

Co do najbliższych planów, jest to przede wszystkim rozwój kategorii słodyczy produkowanych pod marką Gibar. Najdalej do końca kwietnia rozszerzymy portfolio tego segmentu o ponad 25%, wprowadzając na rynek nowe produkty o innowacyjnych połączeniach smakowych i formatach, jak chociażby wspomniane wcześniej Je!LLY – żelki w czekoladzie z posypką. Niebawem będziemy mogli też pochwalić się nowym opakowaniem dla naszej Śliwki Luksusowej.

Nowości nie zabraknie także w kategorii słodyczy importowanych. Naszym wciąż jeszcze świeżym sukcesem w tym segmencie jest przełamanie monopolu i wprowadzenie na polski rynek nowych gum do żucia bez cukru marki 7STICK. Ich niecodzienna paleta smaków i nowatorski format opakowania to zdecydowany powiew świeżości.

Na naszym celowniku jest również rozszerzenie w niedalekiej przyszłości oferty o dwie nowe kategorie – przekąsek słonych i napojów, a zwieńczeniem wszystkich tych działań jest aktywne poszerzanie liczby naszych klientów, z jednoczesnym wzmocnieniem współpracy z już obecnymi.

Dziękuję za rozmowę.
Tomasz Pańczyk, Redaktor Naczelny




tagi: Gibar , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,