Kategorie produktów

Pewnym krokiem w nowy sezon

Piątek, 14 kwietnia 2023 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 04/206. Kwieceń 2023
Grycan to firma z ponad 100-letnią tradycją, hołdująca wartościom rodzinnym, wykorzystująca w produkcji najwyższej jakości składniki i wytwarzająca lody uwielbiane przez wielu konsumentów od lat. Czy jakość i znana marka gwarantują pewny biznes nawet w niełatwym otoczeniu? Jakie działania zaplanował producent na rozpoczynający się sezon lodowy? Rozmawiamy z Wojciechem Kwestorowskim, Dyrektorem Handlowym Grycan – Lody od pokoleń.
Sezon lodowy 2023 właśnie startuje – jak rozpoczyna się ten okres dla marki Grycan?

Sezon lodowy 2023 rozpoczynamy w dobrych nastrojach, ale także świadomi wyzwań związanych z aktualną sytuacją ekonomiczną, która niesie ze sobą wiele niewiadomych. Za nami niełatwy, ale udany pod względem naszego biznesu rok 2022, zarówno w lodziarnio-kawiarniach, które z sukcesem zaktywizowaliśmy po czasie pandemii, jak i w sprzedaży detalicznej. Dzięki bezkompromisowemu podejściu do jakości, uwzględnianiu potrzeb konsumentów, a także reagowaniu na zmieniające się trendy możemy powiedzieć, że w nowy sezon wkraczamy pewnym krokiem.

Jaką pozycję na rynku zajmuje Grycan?

Marka Grycan utrzymuje mocną pozycję lidera rynku lodów familijnych. Najwyższa jakość produktów jest dla nas kwestią priorytetową, co doceniają konsumenci. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej spowodowanej inflacją, klienci chętnie kupują nasze lody. Powrócili także do lodziarnio-kawiarni. Ubiegły rok był pod tym względem udany i mamy nadzieję utrzymać ten trend w roku 2023.

Czym wyróżniają się lody Grycan na rynku? W czym tkwi sekret ich wyjątkowego smaku?

Lody marki Grycan są wytwarzane w fabryce, która mieści się w Majdanie pod Warszawą. Jakość i smak od lat są dla nas kwestiami priorytetowymi, dlatego do produkcji lodów używamy tradycyjnych receptur z wykorzystaniem starannie dobranych składników: śmietanki kremówki, żółtek jaj, owoców, bakalii czy czekolady, które pochodzą od sprawdzonych i zaufanych dostawców. Starannie selekcjonujemy owoce, takie jak: truskawki, jabłka, pomarańcze czy ananasy, a także ręcznie sortujemy bakalie – rodzynki, orzechy, suszone figi oraz ręcznie wyciskamy sok z cytryn. Rocznie do produkcji lodów używamy ponad 2000 ton owoców i bakalii. Oprócz precyzyjnej selekcji składników, dodatkowym czynnikiem wpływającym na wyjątkowy smak naszych lodów są owoce sprowadzane w szczycie dojrzałości – truskawki na przełomie maja i czerwca, kiedy są najsłodsze, a cytryny w listopadzie, kiedy są najbardziej soczyste.

Innym, niezwykle istotnym czynnikiem, który wpływa na ogromną popularność naszych produktów jest to, że Grycan – Lody od pokoleń to firma rodzinna. Polacy coraz częściej chcą dokonywać świadomych wyborów, a różne badania dowodzą, że chętniej wybierają produkty, za którymi stoi ktoś autentyczny. Wartości rodzinne, wieloletnie tradycje, nazwisko w nazwie firmy, czy na produkcie, niosą za sobą wartość dodaną i większą transparentność. Jako marka, za którą stoi rodzina z ponad 100-letnią tradycją cukierniczą, wpisujemy się w ten trend i jak się okazuje, klienci to bardzo doceniają.

Które pozycje Grycan szczególnie poleca w tym sezonie? Czy jest to związane z trendami na rynku czy z przywiązaniem konsumentów do tradycyjnych smaków?

Konsumenci są bardzo przywiązani do ulubionych, tradycyjnych smaków, co odzwierciedla nasza lista Bestsellerów, czyli najlepiej rotujących wariantów. Wśród nich znalazły się: Lody Czekoladowe, Waniliowe, Bakaliowe i Truskawkowe w opakowaniach 500 ml, a także Sorbety – z Mango i z Truskawek. W formacie 1100 ml największą popularnością cieszą się Lody Bakaliowe, Czekoladowe, Waniliowe i Śmietankowe. Dodatkowo nasza ubiegłoroczna nowość, czyli Lody Słony Karmel z Solą Morską, została świetnie przyjęta przez konsumentów i wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem.

Z pewnością w ofercie nie zabraknie także nowości…

W tym sezonie planujemy wprowadzić na rynek kilka nowych, niezwykle oryginalnych produktów. Będą to Lody Borówkowe z nutą wanilii, Lody Śmietankowe z czekoladą i sosem wiśniowym oraz orzeźwiający, autorski Sorbet Malina Banan Pomarańcza. Ponadto już wkrótce na rynku pojawią się nowości z linii Grycan Vegan w zupełnie nowej odsłonie.

Jakie działania wspierające sprzedaż zaplanowali Państwo na najbliższy sezon?

Priorytetowym działaniem na ten sezon jest dla nas zapewnienie odpowiedniej dystrybucji naszym Bestsellerom – opieramy się na zaufaniu konsumentów, które budowaliśmy przez wiele lat. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że poszukują oni ciekawych nowinek, dlatego kolejnym istotnym celem na ten sezon jest odpowiednia promocja naszych nowości w linii lodów tradycyjnych – Lodów Borówkowych z nutą wanilii i Lodów Śmietankowych z czekoladą i sosem wiśniowym oraz propozycji wegańskich w linii Grycan Vegan – Mango-Kokos i Czekoladowych.

Sezon rozpoczynamy w bardzo dobrych nastrojach. Zaplanowaliśmy szereg działań marketingowych mających na celu wsparcie naszej oferty detalicznej oraz sprzedaży w sieci lodziarnio-kawiarni.

W naszych planach uwzględniliśmy zarówno tradycyjne kanały komunikacji, jak i media społecznościowe. Kontynuujemy również naszą współpracę z influencerami. Dodatkowo planujemy szereg promocji sezonowych i ofert specjalnych w sieci lodziarnio-kawiarni. Efektem tego będzie wiele atrakcyjnych aktywacji oraz rozwój oferty lodziarnio-kawiarni.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek



tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,