Kategorie produktów

Rozmowa z Radosławem Janikiem, Prezesem Zarządu Spółdzielni Pszczelarskiej APIS w Lublinie

Piątek, 14 kwietnia 2023 Autor: Monika Górka, HURT & DETAL Nr 04/206. Kwieceń 2023
Trzy pytania do Radosława Janika, Prezesa Zarządu Spółdzielni Pszczelarskiej APIS w Lublinie kieruje Monika Górka.
W ubiegłym roku firma APIS obchodziła jubileusz 90-lecia. Proszę o krótkie podsumowanie.

APIS to polska marka, bazująca na tradycji, a czerpiąca inspirację z otoczenia. Wykorzystujemy nasz cały potencjał, czyli naturalne zasoby, sprawdzonych dostawców, receptury przekazywane przez pokolenia, ponad 90-letnie doświadczenie oraz nowoczesną technologię, aby nasze wyroby stawały się coraz lepsze i bardziej rozpoznawalne. W ofercie posiadamy trunki tradycyjne, których brand towarzyszy już kilku pokoleniom konsumentów, np. półtorak Jadwiga, dwójniak Kurpiowski czy trójniak Piastowski. Idąc za potrzebami konsumentów kreujemy nowe trendy, wprowadzając miody pitne owocowe, bazujące na polskich owocach: Malinowy As, Porzeczkowy Król, Śliwkowa Dama.

Portfolio firmy APIS jest imponujące. Czym wyróżniacie się na rynku?

W firmie stawiamy na kreatywność. Staramy się pokazać, że miód można łączyć z nieoczywistymi dodatkami, tym samym uzyskując nowe i niebanalne kompozycje. Przykładem jest seria Kompozycji miodowych Miód Polski &Malina, Truskawka czy Imbir z Cytryną, z których łatwo przygotować lemoniadę, polewę do naleśników czy osłodzić owsiankę. W przypadku miodów pitnych na szczególne polecenie zasługują nasi tegoroczni medaliści: Wściekła Pszczoła z Chili i Imbirem, która uzyskała złoty medal na Mead Madness Cap 2023 oraz Pomiętolony o smaku mięty z nutką jabłka (brązowy medal). Dodatek przypraw sprawił, że odkrywamy smak miodów na nowo. Okazało się, że najlepiej smakują z kostką lodu podawane na zimno.

Czy miody zarówno pszczele, jak i pitne mają sprzedażowy potencjał w okresie letnim?

Nie będzie zaskoczeniem, że Polacy sięgają najczęściej po miód w okresie jesienno-zimowym. Stosowany jest jako naturalne lekarstwo i produkt rozgrzewający, a w letnie ciepłe dni pogoda zachęca do sięgania po lekkie i orzeźwiające smaki. Dlatego właśnie na ten czas przygotowaliśmy naszą nowość: Miodowy Duet o smaku mango i dwudziestu ziół, który można wykorzystać jako dodatek do słodzenia wytrawnych dań, przygotowania marynat, słodko-kwaśnych sosów czy dipów. Miody pitne stanowią także świetną bazę do letnich drinków. Już wkrótce w portfolio zagoszczą nieco bardziej wytrawne, lżejsze trunki: miód pitny z dodatkiem chmielu czy też miód pitny na bazie agrestu.



tagi: Spółdzielnia Pszczelarska , APIS , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,