Nowości

Żywiec wprowadza nową linię smakową w rosnącym segmencie piw 0.0%

Środa, 22 marca 2023
Marka Żywiec od lat wyznacza trendy i kształtuje polski rynek piwa. W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej sięgają po piwa bezalkoholowe, wprowadza cztery nowości smakowe 0,0%. Stanowią one połączenie piwa 0,0% z zaskakującymi nutami smakowymi – imbiru, jagód acai czy orzechów kola. Dodatkowo, wszystkie produkty z rodziny Lekkiego Żywca, będą od teraz dostępne w butelkach zwrotnych z papierową etykietą.
Konsumenci coraz częściej stawiają na zdrowy i bardziej aktywny tryb życia, co znajduje odzwierciedlenie w zwiększającym się zainteresowaniu piwami bezalkoholowymi. W 2022 roku segment ten odnotował 11% wzrost sprzedaży wartościowej1. Młodzi, dorośli konsumenci cenią też sobie lekkość piwa, a dodatkowo poszukują coraz to nowych smaków. W odpowiedzi na ich oczekiwania, Żywiec, lider segmentu piwnych specjalności oraz lagerów bezalkoholowych, wprowadza na rynek nową linię bezalkoholowych piw smakowych: Żywiec Lemonż z nutą Cola 0,0%, Żywiec Grejpfruż z nutą Acai 0,0%, Żywiec Tropikaż z nutą Imbiru 0,0% oraz w sieci sklepów Żabka – Żywiec Pomelonż z Cytrusami 0,0%.

Wszystkie produkty z rodziny Żywiec Jasne Lekkie, będą od teraz dostępne w zielonych butelkach zwrotnych. Zmiana ta stanowi kolejny krok w realizacji celów strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Żywiec – butelka zwrotna to opakowanie, które może wielokrotnie krążyć w obiegu, co przekłada się na realny wpływ na ograniczenie ilości śmieci oraz emisji CO2 do atmosfery – ślad węglowy butelki zwrotnej jest nawet ok. 5 razy mniejszy niż w przypadku butelki bezzwrotnej.

– Tegoroczne bezalkoholowe nowości Żywca ze smakiem doskonale uzupełnią naszą ofertę w segmencie piw smakowych, kierowaną zwłaszcza do młodych dorosłych – mówi Anna Owczarska, Senior Brand Managerka Żywca. – Ważne dla nas jest również to, że całe portfolio Żywca Lekkiego będzie od teraz dostępne w zwrotnych butelkach – najbardziej przyjaznym dla środowiska opakowaniu – dodaje Owczarska.

Nowe portfolio lekkiego Żywca sprzedawane będzie w zielonej butelce zwrotnej 500 ml, podkreślającej lekkość i orzeźwiające właściwości produktu oraz puszce 500 ml. Piwa już wkrótce będą dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym w HoReCa.



Źródło: Żywiec




1  Dane Grupy Żywiec SA za NielsenIQ



tagi: Żywiec , piwo , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,