Kategorie produktów

Nowoczesny retail - Dobra współpraca to wspólny sukces

Wtorek, 21 marca 2023 HURT & DETAL Nr 03/205. Marzec 2023
Czy producent może obyć się bez sklepów, a sklepy bez producenta? Odpowiedź jest oczywista. Są połączeni tak samo, jak popyt i podaż, a ich wyniki biznesowe w znacznym stopniu opierają się na jakości i efektach współpracy.
Relacje strony retali z producentami wspiera rozwiązanie Direct Portal by Asseco. Wykorzystując automatyzację działań w oparciu o technologię Image Recognition by Asseco, usprawnia dwa aspekty: komunikację oraz rozliczanie wzajemnych ustaleń.

Wartościowa współpraca sklepów i producentów opiera się na wypełnianiu kontraktów, umów czy programów lojalnościowych. W ich ramach w zamian za określoną gratyfikację, sklepy realizują zadania dotyczące promocji, utrzymywania dostępności produktów czy ekspozycji. Direct Portal jest dla sklepów narzędziem, które wspiera spełnianie tych zadań poprzez generowanie podpowiedzi akcji do wykonania. Oprócz tego ułatwia zbieranie i przekazywanie producentowi wyników oraz bieżące śledzenie postępów w drodze do celu. Dla producenta natomiast Direct Portal jest skutecznym kanałem komunikowania oferty, potwierdzeniem wykonania kontraktów oraz „samokontroli sklepów”, która skutkuje optymalizacją kosztów organizacji pracy.

Jak to działa?

Direct Portal umożliwia pracownikom sklepu wykonywanie kontroli spełnienia warunków kontraktu za pomocą Image Recognition poprzez fotografowanie półek, tak by sprawdzić obecność oraz ceny produktów. Następnie sztuczna inteligencja analizuje pozyskane w ten sposób dane, sprawdza stan rzeczywisty, porównuje go z przyjętymi założeniami i zwraca wyniki. Jeżeli pojawiają się nieprawidłowości, Direct Portal generuje insighty, czyli poparte danymi inteligentne propozycje działań, mające na celu, dostosowanie ekspozycji do założeń kontraktowych, uzupełnienie czy dodatkowe zamówienie produktów. Wykonując wygenerowane zadania mamy pewność spełnienia kontraktu i jego rozliczenia w 100%.

W utrzymywaniu relacji, również biznesowych, istotną rolę pełni komunikacja. W tym obszarze Direct Portal jest narzędziem, które dla producenta stanowi przewagę konkurencyjną. Pozwala szybko dotrzeć do sieci oraz pojedynczych sklepów z atrakcyjną ofertą, wyprzedzić innych producentów i „wygrać na półce”, dodatkowo zbierając dane, które pozwolą na dalszy rozwój biznesu.

Niezależnie, czy z propozycją wdrożenia Direct Portal wychodzimy od producenta, zachęcając sklepy na przykład specjalnymi ofertami dostępnymi tylko w kanale cyfrowym, czy inicjatywa leży po stronie sieci i sklepu, obie strony czerpią z rozwiązania wymierne korzyści. Producent podnosi jakość relacji z coraz to większą liczbą sklepów jednocześnie ograniczając ilość wizyt przedstawicieli handlowych, a sklep zyskuje skuteczne narzędzie wspierające realizację kontraktów.

Nie tylko dla producentów

Innym, niezależnym od producentów zastosowaniem Direct Portal jest wsparcie zarządzania działaniami w dużych i zorganizowanych sieciach handlowych. Po tym, jak audytor sprawdzi, czy dany sklep zachowuje standardy sieci, Direct Portal wygeneruje zadania dla odpowiednich pracowników sklepu.

Pisząc o rozwiązaniach opartych o rozpoznawanie obrazu, nie można pominąć znaczenia technologii. Wysokiej klasy urządzenia mobilne oferują możliwości techniczne, które pozwalają na bardziej efektywne i pogłębione badanie półek przy użyciu aplikacji Mobile Touch by Asseco zintegrowanej z Direct Portal. Sam Direct Portal jest „lekkim”, szeroko dostępnym narzędziem, działającym na wielu urządzeniach różnej klasy.

Naturalnym kolejnym krokiem wspierania zarówno producentów, sieci handlowych, jak i pojedynczych sklepów jest rozwój platform do zastosowań Image Recogniotion by Asseco i autonomicznej digitalizacji półki, między innymi z użyciem kamer IoT.

Na współpracy zyskują wszyscy

Jak widać, współpraca między producentami, sieciami handlowymi i sklepami ma duże znaczenie. Kiedy układa się dobrze, zyskują wszyscy: szybka komunikacja, sprawne rozliczanie, spełnianie kontraktów oraz oszczędność pracy i czasu to korzyści, które przekładają się na wyniki finansowe. Na pomoc relacjom biznesowym przychodzi technologia: istnieją rozwiązania informatyczne, które znacznie ułatwiają i poprawiają jakość współpracy, czego przykładem jest Direct Portal by Asseco oraz Image Recognition by Asseco.

Radosław Milczarczyk
Product Manager
Asseco Business Solutions



tagi: Asseco Business Solutions , retail , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,