Majonez Napoleoński Mosso do mazurka czy sernika? Dlaczego nie! O wielu innowacyjnych zastosowaniach tego tradycyjnego produktu, niezbędnej ofercie wielkanocnej, która „dosmaczy” niejedno danie na świątecznym stole oraz relaunchu oferty i nieustannym doskonaleniu organizacji rozmawiamy z Maciejem Blaut, Sales Director Poland, Mosso Kewpie Poland.
Przed nami Wielkanoc – w Polsce – nie ma chyba świątecznego stołu bez jajek z majonezem. Ale majonez ma dużo szersze zastosowanie w naszej kuchni. Jakie są najczęstsze wybory Polaków?
O tak! Właśnie Wielkanoc to wyjątkowy czas na kulinarne zanurzenie się w tradycji. Polacy pielęgnują tę tradycję, która jest o ciepłej i miłej, rodzinnej atmosferze oraz o dbaniu o świąteczny stół. Większość przepisów kulinarnych jest przekazywana z pokolenia na pokolenie, natomiast w ostatnim czasie możemy obserwować nowy trend, jakim jest niewątpliwie kulinarne eksperymentowanie, które polega między innymi na niekonwencjonalnym łączeniu smaków. Drugim trendem, od lat obecnym na rynku, jest wygoda i prostota. My jako producent zachęcamy naszych konsumentów – nie tylko miłośników majonezu – do śmiałego działania a jedocześnie prostoty w kuchni. Wyznajemy zasadę, że każdy konsument jest Szefem Kuchni w swoim domu, naszą rolą jest zaś jego inspirowanie. Podobnie będzie podczas tegorocznych świąt, kiedy kampania marki Mosso będzie łączyć wspomniane wartości z motywem niespodzianki, którą jest niestandardowe wykorzystanie Majonezu Napoleońskiego Mosso. Oprócz tradycyjnego zastosowania Majonezu Napoleońskiego do jajek i sałatek, my rekomendujemy dodawanie majonezu do różnego rodzaju ciast, przez to ich konsystencja jest bardziej puszysta oraz do mięs, przez co stają się one bardziej soczyste. Ale tylko majonez produkowany z oleju o wysokim punkcie dymienia, jak Majonez Napoleoński Mosso, może spełnić swoją funkcję w nowym zastosowaniu. Polecamy go do babki wielkanocnej, paschy, mazurka czy sernika.
Jakich produktów z oferty Mosso Kewpie nie powinno zabraknąć w sklepie?
Mosso, jako firma dba przede wszystkim o dobro konsumenta, ale także o interesy detalistów.
Na półkach sklepowych nie może zabraknąć produktów, które są pierwszym wyborem Polaków w kategoriach, w których występujemy, ale i co za tym idzie – generujących przychód i marżę detalistom. Takim produktem bez wątpienia jest Majonez Napoleoński. Nie zapominajmy także o ostrym Chrzanie Delikatesowym Mosso, który nada charakteru daniom z białej kiełbasy, mięsa czy pasztetom oraz łagodniejszym Śmietankowym. Musztardy to kolejna kategoria produktów – Sarepska, Stołowa, Czeska – pomoże w przygotowaniu marynaty do mięs czy dosmaczy sałatkę. Zaś królem sosów na wielkanocnym stole jest Tatarski, który razem z Czosnkowym i jedynym w swoim rodzaju Musztardowo-Chrzanowym, pomogą uzyskać pyszną kompozycję każdego dania. Na uwagę zasługuje także cała gama przetworów warzywnych Mosso do sałatek, począwszy od ćwikły z chrzanem, poprzez buraczki, szczaw, koncentrat pomidorowy, po ogórki, wiórki selera etc. Jak już wspomniałem, Polacy cenią sobie czas i coraz częściej sięgają po gotowe produkty z tych kategorii. Nasze produkty cechują się doskonałą jakością w przystępnej cenie.
Planujecie dodatkowe wsparcie sprzedaży w okresie świątecznym?
Tak, oczywiście. Oprócz aktywności promocyjnych w sklepach planujemy szeroką komunikację do konsumentów w internecie o zastosowaniu Majonezu Napoleońskiego. Nasz konsument oczekuje od nas kreatywności, wysmakowanego obrazu i zapamiętywanego konceptu perswazyjnego tradycji z twistem, i taki produkt otrzymuje. Tym samym sklep, który posiada nasze produkty na półce, ma pewność, że docieramy ze swoimi działaniami komunikacyjnymi wielokanałowo do jego shoppera, ponieważ oprócz internetu pojawimy się także w jednej z telewizji – z majonezem i chrzanem.
Czy w najbliższym czasie możemy spodziewać się nowości produktowych?
Tak. Już w najbliższych tygodniach przeprowadzimy relaunch naszych produktów w kategoriach: majonezu, chrzanu, musztard i sosów, przez co będą one bardziej czytelne i lepiej rezonowały z młodszym konsumentem bowiem widzimy w nim wielki potencjał. Młodszy konsument to także nowoczesne kanały sprzedaży, a to jest kierunek w naszej strategii. Nowości - owszem planujemy, będą dotyczyć kategorii sosów, w której widzimy szansę na zwiększenie udziałów rynkowych.
Wspaniały smak, rozumienie potrzeb, oferowanie wyjątkowych produktów – proszę opowiedzieć więcej o idei i filozofii Grupy.
Mosso jest częścią międzynarodowego japońskiego koncernu Kewpie. To determinuje strategię firmy. Jest to widoczne w kilku kluczowych obszarach istotnych dla naszych interesariuszy z jedną wspólną cechą – japońską praktyką i sztuką zarządzania Kaizen. To przede wszystkim chęć nieustannego doskonalenia i usprawniania organizacji oraz najwyższa dbałość o jakość naszych produktów, w tym bezpieczeństwo procesu produkcyjnego. Wszyscy wiemy, jak restrykcyjne podejście do przepisów mają Japończycy. Nie inaczej jest u nas. Jesteśmy spożywczą – pełną smaku – Toyotą nad Wisłą.
Dziękuję za rozmowę.
Monika Górka