ID Logistics rozszerzył portfolio strategicznych klientów w Brazylii, podpisując nowe umowy z Diageo, światowym liderem branży alkoholowej oraz Ypê, znaną brazylijską marką artykułów higienicznych i środków czystości.
MOCNA POZYCJA NA RYNKU USŁUG LOGISTYCZNYCH
Ceniony za doskonałość operacyjną, technologie i innowacyjność, dostosowane do potrzeb lokalnych rynków, ID Logistics ugruntował swoją pozycję lidera na rynku usług logistycznych w Brazylii dla sektora dóbr konsumpcyjnych (kosmetyki, art. higieniczne, napoje alkoholowe), dystrybucji i e-commerce. Teraz, z zespołem ponad 4 tys. pracowników, zarządzając magazynami o powierzchni 1 mln mkw., operator planuje rozszerzenie zasięgu działalności operacyjnej na cały kraj.
TRZY MAGAZYNY POŁĄCZONE W JEDNO CENTRUM LOGISTYCZNE DLA DIAGEO
Diageo, światowy lider branży alkoholowej, skonsolidował trzy magazyny w jedno centrum logistyczne dedykowane obsłudze rynku brazylijskiego. W działającym od początku 2023 r. obiekcie o powierzchni 18 tys mkw. obsługiwanych jest blisko 200 referencji produktowych i 27 mln przesyłek rocznie. ID Logistics odpowiada za kompleksowe zarządzanie operacjami magazynowymi.
Operator, aby sprostać oczekiwaniom Diageo co do wydajności i monitorowania procesów, wdrożył różne rozwiązania technologiczne. Należą do nich: system WMS gwarantujący optymalne i precyzyjne zarządzanie zapasami, elektroniczne listy kontrolne zapewniające widoczność wolumenów przychodzących i wychodzących, cyfrowy monitoring aktywności z udostępnieniem informacji w czasie rzeczywistym czy drony do przeprowadzania inwentaryzacji. W magazynie stosowane są też baterie litowo-jonowe, co dodatkowo ogranicza emisję CO2.
NOWY MAGAZYN YPÊ O POWIERZCHNI 12 TYS. MKW.
O wyborze ID Logistics przez Ypê zadecydowała przede wszystkim doskonała znajomość regionu Extrema i możliwość uruchomienia nowego magazynu w bardzo krótkim czasie.
Obiekt o powierzchni 12 tys. mkw. ma być otwarty do kwietnia 2023 r. Odpowiadać będzie za obsługę 320 referencji i dystrybucję 650 tys. przesyłek rocznie. Wśród wdrożonych tu rozwiązań wymienić można system WMS, opracowany przez ID Logistics dla Ypê oraz technologie do monitorowania aktywności magazynu w czasie rzeczywistym i zwiększające niezawodność zarządzania zapasami.
LOKALNIE NA RZECZ CSR I ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Kluczowe znaczenie dla wyboru ID Logistics przez dwóch nowych partnerów miał niski poziom rotacji zespołów, wykwalifikowana kadra specjalistów oraz możliwość zrekrutowania w krótkim czasie ponad 200 pracowników, odpowiedzialnych za obsługę nowych kontraktów.
Brazylijski oddział ID Logistics wprowadza różne inicjatywy, które wspierają pracowników. Wśród nich wymienić można pomoc w zakupie artykułów pierwszej potrzeby czy wdrożenie specjalnego systemu transportu publicznego, umożliwiającego pracownikom ID Logistics łatwy i szybki dojazd do miejsca pracy.
Tym, co wyróżnia ID Logistics na tym rynku, jest dążenie do zwiększenia w zespole udziału kobiet i pracowników należących do mniejszości etnicznych. Firma skupia się na realizacji programów dedykowanych edukacji i integracji dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji, szczególnie w ramach projektu IDEBRA, rozpoczętego w 2006 r. (organizacja pozarządowa wspierająca edukację młodzieży w fawelach).
Zgodnie z celami globalnej strategii CRS Grupy ID Logistics, zespół w Brazylii przykłada też dużą wagę do działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Swoim partnerom oferuje wdrożenie rozwiązań mających na celu oszczędność wody, recykling odpadów oraz preferowanie odnawialnych źródeł energii w zarządzanych centrach logistycznych.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.