„Rynek deserów w Polsce, to bardzo znaczący, rosnący rynek, którego wartość wynosi ponad 260 mln złotych. Ilościowo, to ponad 283 miliony sztuk, czyli ponad 18 tysięcy ton produktu. Marka WINIARY jest liderem na rynku deserów tradycyjnych w Polsce” – mówi Dariusz Grela, product unit manager, Nestlé Polska, odpowiedzialny za desery marki WINIARY.
Generalnie wg danych Nielsen rynek jest bardzo duży i cechuje się niewielkim wzrostem. „Należy spodziewać się, że w przyszłości rynek w tej kategorii będzie stabilny” – ocenia Dorota Rycia, PR Gellwe.
Jeśli chodzi o konsumenta i jego upodobania, to Polacy są bardzo tradycyjni i od lat niezmiennie największym zainteresowaniem cieszą się 3 rodzaje deserów, a mianowicie galaretka, budyń i kisiel. „Należy tu jednak wspomnieć o innowacji na tym rynku, czym było wprowadzenie Słodkiej Chwili Dr.Oetkera, rozpoczynającej nowy segment w historii deserów w proszku, czyli deserów jednoporcjowych instant” – mówi Joanna Olender, senior product manager Dr.Oetker Polska.
Galaretka na czele
Największym i najlepiej rozwijającym się segmentem spośród deserów w proszku są galaretki, które stanowią 42,1% sprzedaży wartościowej i 44% sprzedaży ilościowej tej kategorii (MEMRB, lipiec’06 - czerwiec’07). Za nim plasują się budynie oraz kisiele.
Nie tylko smak, ale i kolor
Desery w proszku rządzą się też swoimi prawami w kwestii wybierania smaków poszczególnych produktów. Galaterki wybierane są przez konsumenta zazwyczaj kolorami, która mają dopasować się zarówno do sezonowych owoców jak i stworzyć ładną kompozycję barwną – dodaje przedstawicielka Dr. Oetker.
Według Dariusza Greli z Nestlé - Polacy najczęściej kupują galaretki i kisiele o smaku: truskawkowym, wiśniowym i cytrynowym. Najpopularniejszymi smakami budyni są: śmietankowy, waniliowy i czekoladowy.
Podobnie twierdzi Joanna Olender, ale zauważa, że w ofercie Dr.Oetker wyjątek stanowią jedynie kisiele z dodatkiem owoców Słodka Chwila, gdzie zdecydowanie najlepszym smakiem są owoce leśne. Konsument Słodkiej Chwili jest też bardziej otwarty na nowe kompozycje smakowe deserów”.
Największą sprzedaż galaretek notuje się w okresie letnim, kiedy na rynku pojawiają się świeże owoce, natomiast popyt na budynie wzrasta w okresach zimowych. Klienci przy wyborze deserów tradycyjnych kierują się marką, smakiem oraz ceną.
O sukcesie na tym rynku w dużej mierze decyduje długoletnie doświadczenie producenta, który dostarcza konsumentom produkt o wysokiej jakości sygnowanej znaną marką. Desery WINIARY posiadają wszystkie te walory, dlatego też od wielu lat cieszą się lojalnością konsumentów, którzy preferują wysoką jakość produktów i sprawdzoną przez lata markę – dodaje Dariusz Grela.
tagi: desery w proszku,rynek deserów w proszku,winiary,nestle,dr oetker,delecta,gellwe ,
Fundacja Polska Bezgotówkowa sprawdziła, jak zmieniają się...
Perspektywa wzrostu cen w znacznym stopniu determinuje plany...
Według badania Grupy Offerista, w zeszłym roku najwięcej...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...