Drogeria

Nowe technologie w Rossmannie

Czwartek, 16 lutego 2023
Sztuczna inteligencja coraz mocniej wspiera klientów w zakupach e-commerce. Centrum Informatyczne Rossmanna współpracuje z instytucjami miejskimi i łódzkimi uczelniami opracowując nowe rozwiązania technologiczne.
Rozwiązania, z których już korzystają klienci na co dzień w drogeriach to m.in: aplikacja Rossmann PL, system komunikacji przykasowej, kasy samoobsługowe we wszystkich sklepach czy 6 500 ekranów (największa sieć Digital Signage w Europie). Obecnie Rossmann testuje nowinki technologiczne, które jeśli się sprawdzą pojawia się w prawdziwych sklepach m.in:
  • wirtualna asystentka, która odpowie klientom na pytania np. o aktualne promocje, czy jak działa Rossmann GO;
  • inteligentny wózek: klient skanuje aplikację, skanuje produkty, wkłada je do wózka, płaci i…wychodzi unikając wszelkich kolejek;
  • inteligentne lustra, które wykrywa czy klient np. ma brodę i pokazuje mu informacje i reklamę produktów dla brodaczy;
  • inteligentne półki – informacja o zdjęciu jakiegoś produktu z półki od razu trafia do systemu, który analizuje, jakie produkty się sprzedają, kiedy trzeba je uzupełnić;
  • elektroniczne etykiety z cenami (testujemy je w czterech sklepach).
  • skrytki do odbioru zakupów online rozpoznające klienta na podstawie jego twarzy.



tagi: Rossmann , technologie , drogeria , sprzedaż , handel , konsument , rynek FMCG ,