Kategorie produktów

Przyroda i środowisko są ważne!

Czwartek, 16 lutego 2023 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 02/204. Luty 2023
Firma Hochland Polska ma świadomość wpływu, jaki wywiera na otoczenie społeczne oraz środowisko. Przyjmując za to odpowiedzialność opublikowała na swojej oficjalnej stronie koropracyjnej raport zrównoważonego rozwoju. Rozmawiamy na ten temat z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Czym dla Hochland Polska jest zrównoważony rozwój?

Zrównoważony rozwój stanowi integralną część wszystkich obszarów funkcjonowania Hochland Polska, a osadzenie go w strategii gwarantuje, że jest to stała część kultury organizacyjnej, spójna z misją i kluczowymi wartościami całej Grupy Hochland. Firma jest obecna na polskim rynku od początku lat 90-tych. Istotnie przyczyniła się do rozwoju rynku mleczarskiego, wykreowała szereg nowych kategorii produktowych i rozwinęła aktywną komunikację z konsumentami, wpływając na zmianę ich nawyków żywieniowych. Do portfela marek dostępnych w Polsce należą najpopularniejsze sery Hochland oraz Almette, które produkowane są w dwóch zakładach produkcyjnych, w Kaźmierzu i Węgrowie. Od początku działalności Hochland Polska nie zapomina również o zrównoważonym rozwoju, do czego niezbędne jest odpowiednie kształtowanie relacji pomiędzy wzrostem gospodarczym, zwiększaniem jakości życia oraz dbałością o środowisko. Ta właśnie idea od lat wyznacza sposób, w jaki marka prowadzi biznes, a cele zapisane w WIZJI 2025 są wspólne dla całej organizacji, jak i każdego jej pracownika, niezależnie od jego miejsca pracy.

Jak ważne dla Hochland Polska są wyznaczone cele?

Zrównoważony rozwój jest ważny dla Hochland od wielu lat i stanowi jeden z pięciu filarów naszej strategii. Przyroda i środowisko mają szczególne znaczenie dla branży mleczarskiej. Hochland jest ważnym elementem nie tylko tej branży, ale również środowiska w którym funkcjonuje. Mamy świadomość, że aby osiągnąć cele rozwojowe wszyscy musimy ze sobą ściśle współpracować i wspólnie szukać rozwiązań dla globalnych wyzwań. Szerokie aktywności Hochland na polu proekologicznym i wdrażanie innowacyjnych działań, inwestycji z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju stanowią wyznacznik trendów dla całej branży i określają kierunek, w jakim powinien podążać dojrzały, świadomy biznes. Firma Hochland jest zdeterminowana, żeby stać się częścią gospodarki niskoemisyjnej. Stawia sobie również za cel wspieranie zasad dobrostanu zwierząt wśród dostawców mleka oraz zmianę opakowań produktów na takie, które będą mogły zostać poddane recyklingowi.

Z czego firma jest najbardziej dumna?

Szczególnie dumni jesteśmy z już wdrożonych oraz obecnie realizowanych inwestycji proekologicznych, w tym wspierających rozwój energii odnawialnej, a także z realizowanych kampanii edukacyjnych dla pracowników i działań na rzecz lokalnych społeczności.

Co zawiera opublikowany raport i gdzie go można znaleźć?

Z raportu można dowiedzieć się m.in. jak przebiega realizacja zielonego filaru strategii zrównoważonego rozwoju w aspekcie ograniczania śladu węglowego, zrównoważonych opakowań czy dobrostanu zwierząt. Ponadto podsumowano w nim także działania na rzecz podnoszenia świadomości ekologicznej pracowników, ochrony bioróżnorodności czy rozwoju idei „Hochland się dzieli”. Plik z raportem jest gotowy do pobrania w wersji polskiej lub w języku angielskim na oficjalnej stronie korporacyjnej.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek




tagi: Hochland Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,