Wywiady

Wywiad z Martą Całus, Trade & Marketing Managerem w firmie LAKMA

Czwartek, 16 lutego 2023 Autor: Monika Górka, HURT & DETAL Nr 02/204. Luty 2023
Trzy pytania do Marty Całus, Trade & Marketing Managera w firmie LAKMA, kieruje Monika Górka.
W ubiegłym roku marka Sidolux przeszła całościowy rebranding. Proszę opowiedzieć więcej o zmianie wizerunku i efektach.

Poprzedni rok był dla marki Sidolux wyjątkowy – zarówno pod względem ilości działań, jak również zmian, które miały miejsce w obrębie brandu istniejącego już od 30 lat na rynku. Przygotowaliśmy całkowicie nową odsłonę naszych produktów, odświeżyliśmy logo oraz wygląd opakowań. Rebranding z pewnością pozwolił uzyskać spójność asortymentu, łatwiejszą nawigację pomiędzy liniami produktowymi, a nowe etykiety przyciągają wyrazistym kolorem i nowoczesną formą. Nowy wizerunek był główną częścią strategii komunikacyjnej marki Sidolux w 2022 r. – wszystkie działania realizowane były pod hasłem „Dobrze się sprząta razem”. Zmiana została bardzo dobrze przyjęta przez konsumentów. Równolegle wprowadziliśmy sporo nowości – między innymi uniwersalny spray do czyszczenia Sidolux Multispray. Poza wprowadzaniem nowych produktów rozpoczęliśmy współpracę z Ulą Chincz. Lubiana autorka popularnego bloga i prowadząca kanał na YouTube „Ula Pedantula” podpowiada, jak radzić sobie z codziennymi porządkami oraz skuteczną organizacją domu.

Jakich nowości oraz działań marketingowych możemy spodziewać się w najbliższym czasie?

W tym roku przede wszystkim postawimy na zwiększenie świadomości marki i działania umacniające pozycję Sidolux w jednej z kluczowych kategorii – płynów do szyb i luster. Startujemy z kampanią wizerunkową, budującą przekonanie, że z produktami Sidolux mycie szyb jest czystą przyjemnością. Poprzez zaplanowane działania chcemy zachęcić konsumentów do przetestowania marki Sidolux, która wyróżnia się wysoką jakością oraz szerokim wyborem pięknych zapachów. Potwierdzają to wyniki badań konsumenckich. Ponad 70% kobiet biorących udział w teście jest zdania, że Sidolux ma najładniejszy zapach z dotychczas używanych płynów do okien.

Marka Sidolux to szeroka gama produktów do sprzątania. Czym wyróżniacie się na tle konkurencji?

Wielu konsumentów kojarzy nas głównie z środkami do podłóg i nie zna całej naszej oferty. Posiadamy w portfolio produkty, dzięki którym konsument posprząta cały dom, a naszą przewagą konkurencyjną jest szeroki wybór zapachów. Każdego roku wprowadzamy limitowane zapachy, które wyróżniają się niepowtarzalnymi nutami i czynią sprzątanie dużo przyjemniejszym. Wiele wariantów zapachowych przyjęło się tak dobrze, że konsumenci z utęsknieniem oczekują ich ponownego pojawienia się w sprzedaży – np. lawenda czy kwiat śliwy japońskiej.



tagi: LAKMA , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,