Z rynku FMCG

Fundacja Biedronki wsparła budowę domu dla potrzebujących

Środa, 15 lutego 2023
Siostra Małgorzata Chmielewska z Fundacji „Domy Wspólnoty Chleb Życia” otworzyła w Warszawie dom dla ludzi bezdomnych, starszych i chorych pod wezwaniem Matki Bożej Serdecznej. W ośrodku przygotowano miejsce dla 80 osób w potrzebie, a pierwsi mieszkańcy zostaną przyjęci w lutym 2023. Inicjatywa została wsparta przez Fundację Biedronki, która przekazała na budowę ośrodka blisko 7 milionów złotych.
Społeczniczka siostra Małgorzata Chmielewska prowadzi dziewięć placówek, w których mieszka ponad 300 potrzebujących. Dziesiąty, nowy dom powstał w Warszawie przy ul. Foliałowej. To miejsce, gdzie ubodzy otrzymają schronienie, ale również pomoc i wsparcie medyczne - w domu znajdują się gabinety medyczne, pielęgniarskie i rehabilitacyjne. Mieszkańcy będą mieli do dyspozycji pokoje 6-osobowe, kaplicę oraz ogród, w którym na wiosnę posadzone zostaną warzywa i owoce.

Dzięki ludziom dobrej woli wyremontowaliśmy już kilka domów, które służą najuboższym, ale po raz pierwszy przyszło nam zmierzyć się z budową zupełnie nowego ośrodka. Finalnie, udało się stworzyć miejsce, w którym będziemy przywracać ludziom godność i dawać im szansę, by jeszcze raz mogli zawalczyć o swój lepszy los. Każdy człowiek zasługuje, by mieć dach nad głową – pamiętajmy o tym, bo każdego z nas życie może jeszcze kiedyś zaskoczyć - mówi Siostra Małgorzata Chmielewska, Fundacja „Domy Wspólnoty Chleb Życia".

Powstanie Domu Matki Bożej Serdecznej było możliwe dzięki licznemu gronu darczyńców, wśród których jest jeden z głównych partnerów inicjatywy - Fundacja Biedronki (6 750 000 zł).

Nasza Fundacja pomaga głównie osobom starszym, które stanowią bardzo dużą grupę wśród bezdomnych - dlatego zdecydowaliśmy się wesprzeć budowę domu, w którym takie osoby, często schorowane i wymagające opieki, znajdą godne warunki do życia. Najwięcej osób w kryzysie bezdomności jest wielkich miastach i dlatego otwarcie placówki właśnie tutaj jest bardzo potrzebne - mówi Katarzyna Scheer, prezeska Fundacji Biedronki.

Bezdomność jest globalnym problemem, a u jego podłoża wymienia się uwarunkowania polityczne, społeczne i ekonomiczne. Najczęściej dotyka mężczyzn w średnim wieku. Rzadziej bezdomności doświadczają kobiety czy dzieci[1]. Rzadko zdarza się również, aby jej przyczyną był wyłącznie jeden powód. Zazwyczaj nakłada się na siebie kilka czynników, takich jak problemy finansowe, zdrowotne czy też rodzinne.

Zgodnie z wynikami Ogólnopolskiego badania liczby osób bezdomnych - Edycja 2019[2] w momencie realizacji badania odnotowano 30 330 osoby bezdomne, z czego 83,6% stanowili mężczyźni (25 369 osób). Najwięcej osób bezdomnych przebywa w województwach: mazowieckim (4 278 osób) i śląskim (4 255 osoby).  Choć liczba bezdomnych w Polsce maleje, wciąż wiele osób pozostaje bez dachu nad głową.

Fundacja „Domy Wspólnoty Chleb Życia”

W Polsce Wspólnota powstała w 1990 roku. Obecnie prowadzi 10 domów: dla ludzi bezdomnych, starych, chorych i matek z dziećmi, starając się  stworzyć miejsce do godnego życia i umożliwić powrót do społeczeństwa. Fundacja  walczy z barierami edukacyjnymi na jakie napotykają dzieci i młodzież z ubogich rodzin, bezrobociem i wykluczeniem osób niepełnosprawnych. Niesie konkretną pomoc – dach nad głową, pomoc socjalną, medyczną, pomaga w uzupełnieniu wykształcenia, zdobyciu zawodu. Tworzy przedszkola, szkoły, domy dla bezdomnych, organizuje transporty z pomocą humanitarną. Prezeską Fundacji jest siostra Małgorzata Chmielewska.

Beata Szluz, Bezdomność, WYBRANE KATEGORIE PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH. WPROWADZENIE, pod redakcją Beaty Szluz i Małgorzaty Bozackiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2017, s. 41-50, ostatni dostęp 22.01.2023

Wyniki Ogólnopolskiego badania liczby osób bezdomnych - Edycja 2019, przeprowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Źródło: https://www.gov.pl/web/rodzina/wyniki-ogolnopolskiego-badania-liczby-osob-bezdomnych-edycja-2019, ostatni dostęp 20.01.2023



tagi: Fundacja Biedronki , dom dla potrzebujących , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,