Wiadomości

Sławomir Przywała nowym dyrektorem sprzedaży Brown-Forman w Polsce

Wtorek, 07 lutego 2023
Sławomir Przywała został nowym Dyrektorem Sprzedaży firmy Brown-Forman Polska, producenta i dystrybutora alkoholi mocnych (właściciel m.in. Jack Daniel’s, Finlandia Vodka, Woodford Reserve). Zastąpił na tym stanowisku Filipa Popławskiego, który objął stanowisko Prezesa Zarządu, Dyrektora Generalnego Brown-Forman Polska. Sławomir Przywała dołączy do Zarządu firmy.
To kolejny, wewnętrzny awans, na wysokim stanowisku w strukturach firmy Brown-Forman Polska w ostatnim czasie. W październiku ub.r. nastąpiła zmiana na stanowisku Dyrektora Generalnego dystrybutora, które – w ramach wewnętrznej promocji - objął Filip Popławski. Powołanie Sławomira Przywały nastąpiło w wyniku procesu rekrutacji, ogłoszonego w ubiegłym roku, w którym wzięło udział kilkunastu znakomitych ekspertów, reprezentujących różne branże.

- Cieszy nas ogromnie, że otwarty proces rekrutacji potwierdził, że doświadczenia, wartości i kompetencje przywódcze naszego pracownika najlepiej wpisały się w nasze ambicje budowania wiodącej pozycji naszych marek na rynku premium, zrównoważonego rozwoju zdolności organizacji sprzedażowej oraz ewolucji inkluzywnej kultury firmy. To jednocześnie potwierdzenie skuteczności strategii rozwoju talentów i polityki otwartych możliwości awansu dla każdego pracownika Brown-Forman – podkreśla Dorota Pałysewicz, HR Director w Brown-Forman Polska.

Sławomir Przywała będzie odpowiadał za realizację strategii sprzedaży wszystkich marek znajdujących się w portfolio dystrybutora alkoholi mocnych, na rynku polskim są to takie marki jak Jack Daniel’s, Finlandia Vodka i Woodford Reserve. Z Brown-Forman Polska związany jest od 7 lat, gdzie pracował na stanowisku Channel Manager Traditional Trade, stojąc na czele 14 osobowego zespołu, odpowiedzialnego za sprzedaż i dystrybucję produktów Brown-Forman w kanałach tradycyjnych (dystrybutorzy, cash&carry, sieci detaliczne, stacje benzynowe, B2B).

- Stając na czele Działu Sprzedaży Brown-Forman Polska chcę wzmocnić zarówno pozycję naszych kultowych marek, jak również budować silny i zaangażowany zespół, który będzie skutecznie wyprzedzał i adresował wyzwania wymagającego i zmiennego otoczenia. Kluczowymi elementami będą dla mnie, rozwijanie kompetencji naszej organizacji oraz wykorzystanie różnorodności w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Ważnym obszarem naszych działań będzie wzmacnianie siły zespołu sprzedażowego opartej o równowagę płci i budowanie środowiska komercyjnego wspierającego rozwój kobiet. Łącząc w całość elementy takie jak nasze kultowe marki, kulturę organizacji, kompetencje i różnorodność z odwagą patrzymy przyszłość, i planujemy wzmacniać wiodącą pozycję naszych marek na konkurencyjnym rynku – mówi Sławomir Przywała.

Brown-Forman Polska rozwija swoje marki zwłaszcza w segmencie premium i super premium. Jak wynika z danych firmy Nielsen IQ, w 2020 roku wolumenowa sprzedaż whisky wzrosła o 15,3 proc. (r/r). Badania CMR w 2021 wykazały, że w sklepach małego formatu wolumen sprzedaży whisky w roku 2021 w stosunku do poprzedniego wzrósł o około 2%, a wartość o około 4%, a *Jack Daniel’s Tennessee należy do 3 najczęściej kupowanych marek na rynku. Polska jest obecnie w pierwszej dziesiątce krajów najbardziej perspektywicznych dla rozwoju Brown-Forman, plasując się na 6 miejscu pod względem wielkości. Polska, obok Brazylii, Meksyku i Chile należy obecnie do największych rynków segmentu Emerging markets** - wynika z najnowszego raportu Brown-Forman.



źródło:
*CMR za Hurt i Detal: https://hurtidetal.pl/article/art_id,35564-60/rynek-alkoholi-w-polsce/
** B-F Report, 1-st Q Fiscal 2023 Results (August 31, 2022)



tagi: Sławomir Przywała , Brown-Forman , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,