Niebawem będziemy mogli prześwietlić całą historię produktu
Czwartek, 26 stycznia 2023
Paszport produktu będzie pokazywał nie tylko jego skład – ale całą drogę, jaką przebyły surowce niezbędne do jego wytworzenia. Na przykład dla butelki z wodą – będziemy mogli prześledzić drogę jej powstania: z jakiego plastiku ją zrobiono, w jakim procencie z recyclingu. Będziemy mogli prześwietlić całą historię produktu – skąd pochodzi woda w butelce, czy to jest woda źródlana czy mineralna. Historia produktu będzie weryfikowana na każdym etapie tworzenia paszportu. Jednym z celów paszportu jest zapobieganie fałszerstwom dokonywanym przez firmy. Według badań między 63 a 69% konsumentów oczekuje, że produkty będą zgodne ze standardami ekologicznymi. To jest jeden z powodów, dla których firmy produkcyjne będą chciały udowadniać, że ich produkty spełniają wymagania.
– Głównym celem będzie zapobieganie niewłaściwym lub nieuprawnionym oznaczeniom produktu – na przykład w kategoriach EKO lub BIO. W ten sposób można sztucznie windować ceny produktów wykorzystując naiwność lub brak wiedzy konsumentów. Paszport produktu na to nie pozwoli – powiedział serwisowi eNewsroom Robert Kałuża, współzałożyciel firmy Billon, dyrektor ds. operacyjnych. – Będzie dawał możliwość śledzenia, gdzie produkt powstał, kto go wyprodukował, czy w trakcie tej produkcji nie było użytej na przykład pracy niewolniczej. Klienci w Europie chcą być eko – chcą kupować towary, które spełniają określone wymogi i nie niszczą naszego środowiska. I to jest teraz coraz ważniejsze dla firm – spełnienie oczekiwań konsumenckich. Paszport produktu to znakomicie ułatwia – podkreśla Kałuża.
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.