Mondelēz International inwestuje w energię odnawialną
Środa, 25 stycznia 2023
Mondelēz International, producent ulubionych przez konsumentów marek, takich jak Milka, Oreo, belVita, 7Days, Prince Polo i Delicje podpisał w Polsce 12-letnią umowę o zakup wirtualnej energii elektrycznej (VPPA) z GoldenPeaks Capital, szwajcarską firmą inwestującą w odnawialne źródła energii w całej Europie. Jest to kolejny krok Mondelēz International w realizacji ambicji, którą jest zbudowanie firmy produkującą przekąski, która działa w jeszcze bardziej zrównoważony sposób.
Mondelēz International dąży do osiągnięcia celu zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym swoim łańcuchu wartości do 2050 roku. Inwestycja w zieloną energię odnawialną w Polsce stanowi istotny wkład w realizację tego długoterminowego celu.
GoldenPeaks Capital będzie dostarczać rocznie około 126 gigawatogodzin bezemisyjnej, odnawial-nej energii elektrycznej, produkowanej przez elektrownie słoneczne w Polsce o zakontraktowanej mocy szczytowej 109 megawatów. Umowa ta ma na celu zaoszczędzenie ponad 1 miliona ton me-trycznych ekwiwalentu CO2 w okresie jej obowiązywania. W przybliżeniu zrównoważy ona ślad węglowy związany z energią elektryczną w ośmiu zakładach produkcyjnych Mondelēz International w Polsce, w tym w Płońsku, Tomaszowie Mazowieckim, Jankowicach, Jarosławiu, Bielanach Wro-cławskich, Cieszynie i Skarbimierzu. Rozpoczęcie produkcji energii planowane jest na marzec 2023 roku.
“Jesteśmy dumni, że Mondelēz International w Polsce inwestuje w energię odnawialną. Nie tylko przyspieszy to nasze dotychczasowe wysiłki zmierzające do zmniejszenia emisji w lokalnym łańcuchu dostaw w ośmiu fabrykach, ale także pomoże stworzyć bardziej zrównoważoną firmę produkującą przekąski” - powiedział Roman Sitko, Prezes Zarządu, Mondelez Polska Production.
“Współpraca z GoldenPeaks Capital w Polsce jest doskonałym dowodem na to, że zmieniamy sposób prowadzenia naszego biznesu w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości. Jestem dumny, że nasi konsumenci, kupując swoje ulubione marki produkowane lokalnie, takie jak Milka, Prince Polo, Delicje, San czy Lubisie, mogą mieć pewność, że zostały one wyprodukowane z troską o środowisko natural-ne” - dodał Marcin Dobrock, Dyrektor Zarządzający, Mondelez Polska i kraje bałtyckie.
Więcej informacji na temat strategii, celów i postępów Mondelēz International w zakresie zrówno-ważonego rozwoju można znaleźć w ostatnim raporcie Snacking Made Right z 2021 roku.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.