Serowy potencjał rośnie
Mimo kryzysu produkcja serów w Polsce ma się dobrze i odnotowuje rekordowe wyniki. Nasz kraj plasuje się pod tym względem w czołówce europejskiej. Popularność tego typu produktów rośnie sukcesywnie – tendencja ta nabrała szczególnego rozpędu w 2019 roku i od tamtego czasu wcale się nie zatrzymuje. Największym zainteresowaniem cieszą się sery twarogowe i dojrzewające. Choć Polacy, szukając oszczędności, coraz częściej rezygnują z produktów luksusowych, to jednak te podstawowe, takie jak właśnie sery, nadal są i będą przez nich chętnie kupowane.
Badanie przeprowadzone przez BS Research wykazało, że wielu Polaków spożywa ser codziennie, a 80,6% respondentów sięga po ser żółty co najmniej kilka razy w tygodniu*. Czemu zawdzięczają tak wielką popularność?
– Sery to wartościowy, pożywny i dostarczający ważne składniki odżywcze produkt, a do tego świetna baza dla wielu dań i deserów. Mają więc swoje sztandarowe miejsce na polskich stołach, zarówno podczas śniadań czy kolacji, jak i obiadów. – zauważa Ewa Polińska, ekspert MSM Mońki. – Jako producent niezmiennie obserwujemy szczególną popularność serów dojrzewających typu szwajcarskiego i holenderskiego – dodaje.
Łącząc tradycję z innowacjami. Optymistyczna perspektywa w branży
Do tak dużej popularności sera w Polsce przyczyniają się też rodzimi producenci, którzy zapewniają wysoką jakość produktów w przystępnej cenie. Z jednej strony oferują sprawdzony i lubiany od lat asortyment, a jednocześnie co jakiś czas wprowadzają na rynek nowości, po które chętnie sięgają konsumenci. Niewątpliwie chcemy jeść świadomie – zdrowo i smacznie. Klienci jako podstawowe kryterium decyzji zakupowej wskazują smak i jakość sera, a dopiero potem jego cenę. Zwracają też uwagę na wygodę opakowania i również pod tym względem firmy starają się wyjść naprzeciw swoim odbiorcom.
W oczach konsumentów szczególnie zyskują ci producenci, którzy uwzględniają fakt, że Polacy przykładają coraz większą wagę do ekologii i zrównoważonego rozwoju. Takie firmy koncentrują się na tym, by oferowane produkty były naturalne i odpowiednio kontrolowane.
– Troska o jakość serów i połączenie tradycji z innowacją skutkują doskonałymi wynikami. Stawiamy na wykorzystanie wyłącznie naturalnych składników, współpracę ze sprawdzonymi, lokalnymi dostawcami mleka, a jednocześnie na nowe technologie i sukcesywne unowocześnianie firmy, by zwiększać wydajność produkcji i bezpieczeństwo, a także oferować szeroką gamę produktów z dużą dostępnością – dodaje Ewa Polińska z MSM Mońki. Firma, działająca na rynku od 50 lat i będąca laureatem licznych nagród i wyróżnień, w ostatnich latach wprowadziła wiele nowych rozwiązań. To m. in. nowa linia produkcyjna do serów dojrzewających (z wydajnością do 1 mln litrów mleka na dobę) czy praktyczne opakowanie serów plastrowanych „otwórz – zamknij”. Przedsiębiorstwo zwraca też szczególną uwagę na skrupulatną kontrolę produkcji na każdym jej etapie, w czym pomagają Zakładowy Kodeks Dobrej Praktyki Produkcyjnej/Dobrej Praktyki Higienicznej GMP/GHP oraz System HACCP.
Producenci serów widzą więc swoją przyszłość w jasnych barwach. Ta kategoria spożywcza ma ogromny potencjał rozwoju, zarówno wewnątrz kraju, jak i w aspekcie eksportowym. Możemy więc spodziewać się, że zaskakiwani nowymi smakami, innowacyjnymi rozwiązaniami i wysoką jakością produktów konsumenci, nadal chętnie będą sięgać po serowe smakołyki.
Źródło: MSM Mońki
Fot: mat. prasowe
*https://wiadomoscispozywcze.pl/artykuly/9499/produkcja-serow-i-twarogow-osiagnea-rekordowy-wynik-jak-wyglada-rynek/#1
tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...