„2022 był rokiem ciekawym w segmencie roślinnych produktów zastępujących nabiał. Zaczął się od podwyżek wymuszonych inflacją, brakiem surowców, wyższymi kosztami, na co naturalną reakcją było skupienie się na wdrożeniu cennika, ograniczeniu promocji i marketingu” - wskazuje Marcin Tarka, Dyrektor ds. Sprzedaży, Upfield Polska.
„Pomimo dużej zmienności, końcówka roku napawała optymizmem, dostępność surowców nie była taka zła i byliśmy bardziej skłonni angażować się w aktywności promocyjne stawiające konsumentów w centrum naszej uwagi. Wartość segmentu masła, margaryn i miksów przekroczyła 5 mld, wyprzedzając wartościowo kategorię kawy. Oczywiście jednym z powodów był wzrost cen – jednak dziś kategoria, w której Upfield jest liderem na świecie i w Polsce stała się nie do przecenienia nawet dla takich graczy jak np. Biedronka, Lidl, Kaufland, Dino czy Żabka".
"W tym roku przewidujemy stopniowy powrót do normalności rozumianej jako wspieranie naszych Partnerów Biznesowych – sieci handlowych – w odsprzedaży kultowych produktów np. Rama, Flora, ProAktiv czy Violife, poprzez realizację przez Upfield nowych kampanii marketingowych. Ponownie zaskoczymy nowościami, dzięki którym segment się mocno rozwija, ale nie zapomnimy o naszych specjalnościach: Delmie, dostępnej w wariancie „Sandwich”, który sprawdza się w tych trudnych czasach i Kasi, która w kategorii baking już dawno wyparła masło i zajmuje obecnie pozycję lidera. Sieci handlowe dążą dziś do rozwoju marek własnych, ale to niefrasobliwa ścieżka, bo siła znanego brandu jak np. Rama czy Flora daje obustronną korzyść z rozwoju rynku. Bo dzięki silnym markom producenckim konsumenci mogą łatwiej porównywać cenę produktów o tej samej jakości. To prawda, konsumenci są obecnie otwarci na marki własne, ale sieci handlowe z długofalowym podejściem do biznesu zachowają zdrowy balans, wiedząc, że jednak to producenci inwestują w rozwój rozpoznawalności swoich brandów i przez to pobudzają ogólny wzrost kategorii. Oczywiście my także możemy produkować markę własną i wszystko zależy od warunków cenowych negocjacji. Jednak dziś ceny marek własnych dają małą przestrzeń do tego, żeby był to rentowny biznes dla handlu więc zakładam, że jest to sytuacja tymczasowa”.
Marcin Tarka Dyrektor ds. Sprzedaży Upfield Polska
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.