Komentarz Branżowy

Upfield Polska podsumował miniony rok

Piątek, 20 stycznia 2023
„2022 był rokiem ciekawym w segmencie roślinnych produktów zastępujących nabiał. Zaczął się od podwyżek wymuszonych inflacją, brakiem surowców, wyższymi kosztami, na co naturalną reakcją było skupienie się na wdrożeniu cennika, ograniczeniu promocji i marketingu” - wskazuje Marcin Tarka, Dyrektor ds. Sprzedaży, Upfield Polska.
„Pomimo dużej zmienności, końcówka roku napawała optymizmem, dostępność surowców nie była taka zła i byliśmy bardziej skłonni angażować się w aktywności promocyjne stawiające konsumentów w centrum naszej uwagi. Wartość segmentu masła, margaryn i miksów przekroczyła 5 mld, wyprzedzając wartościowo kategorię kawy. Oczywiście jednym z powodów był wzrost cen – jednak dziś kategoria, w której Upfield jest liderem na świecie i w Polsce stała się nie do przecenienia nawet dla takich graczy jak np. Biedronka, Lidl, Kaufland, Dino czy Żabka".

"W tym roku przewidujemy stopniowy powrót do normalności rozumianej jako wspieranie naszych Partnerów Biznesowych – sieci handlowych – w odsprzedaży kultowych produktów np. Rama, Flora, ProAktiv czy Violife, poprzez realizację przez Upfield nowych kampanii marketingowych. Ponownie zaskoczymy nowościami, dzięki którym segment się mocno rozwija, ale nie zapomnimy o naszych specjalnościach: Delmie, dostępnej w wariancie „Sandwich”, który sprawdza się w tych trudnych czasach i Kasi, która w kategorii baking już dawno wyparła masło i zajmuje obecnie pozycję lidera. Sieci handlowe dążą dziś do rozwoju marek własnych, ale to niefrasobliwa ścieżka, bo siła znanego brandu jak np. Rama czy Flora daje obustronną korzyść z rozwoju rynku. Bo dzięki silnym markom producenckim konsumenci mogą łatwiej porównywać cenę produktów o tej samej jakości. To prawda, konsumenci są obecnie otwarci na marki własne, ale sieci handlowe z długofalowym podejściem do biznesu zachowają zdrowy balans, wiedząc, że jednak to producenci inwestują w rozwój rozpoznawalności swoich brandów i przez to pobudzają ogólny wzrost kategorii. Oczywiście my także możemy produkować markę własną i wszystko zależy od warunków cenowych negocjacji. Jednak dziś ceny marek własnych dają małą przestrzeń do tego, żeby był to rentowny biznes dla handlu więc zakładam, że jest to sytuacja tymczasowa”.

Marcin Tarka
Dyrektor ds. Sprzedaży
Upfield Polska



tagi: Upfield Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,