Konkurencja w tyleMionetto Prosecco to zdecydowany lider na polskim rynku – numer „1” jeśli chodzi o sprzedaż. Badania wskazują, że marka rośnie trzy razy szybciej niż cała kategoria prosecco
1.
- Mionetto rośnie konsekwentnie, zaczynając od pierwszej sprzedanej butelki w roku 2014. W ostatnim czasie ta dynamika mocno przyśpieszyła i co ważne, przewyższa dynamikę kategorii prosecco. To Mionetto kształtuje całą kategorię, skutecznie powiększając grupę swoich konsumentów – mówi Hanna Hausman, Kierownik Marketingu w firmie Henkell Friexenet Polska.
Z serca regionu proseccoPiwnice Mionetto założone zostały w 1887 roku przez pasjonata winiarstwa – Francesco Mionetto w sercu regionu Conegliano-Valdobbiadene w Wenecji Euganejskiej. Mionetto wyróżnia się wyrazistym, owocowo-kwiatowym aromatem. To wino praktycznie na każdą okazję. Idealne do owoców morza, ryb, drobiu czy deserów. Doskonałe w roli aperitifu.
- Jest niezwykle lekkie, orzeźwiające, niezobowiązujące, pasuje niemal do wszystkiego. To też baza do wielu modnych i pysznych koktajli. W tym tkwi jego rynkowy sukces – twierdzi Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska.
Jak dodaje ekspert, to, co najważniejsze w kategorii win musujących, dzieje się dziś właśnie w kategorii prosecco. - Segment win musujących rzeczywiście radzi sobie najlepiej spośród wszystkich kategorii winiarskich i wszystko wskazuje na to, że najbliższy rok także będzie należeć do nich. To zresztą nie tylko polska specjalność. Trend ten utrzymuje się w wielu krajach – tłumaczy Tomasz Potrzebowski.
1 Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food) Sprzedaż wartościowa, Sprzedaż wolumenowa, w okresach w31 2020 – w 30 2021 oraz w31 2021 – w30 2022, w kategorii: Wina musujące segment: Prosecco