Wywiady

Trzy pytania do Moniki Jusińskiej-Zbiegniewskiej, Dyrektor Marketingu w OSM Piątnica

Poniedziałek, 16 stycznia 2023 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 01/203. Styczeń 2023
Trzy pytania do Moniki Jusińskiej-Zbiegniewskiej, Dyrektor Marketingu w OSM Piątnica kieruje Monika Książek.
Proszę o krótkie podsumowanie 2022 roku dla marki Piątnica.

Rok 2022 potwierdził mocną pozycję Piątnicy na rynku. Obecnie jest to najsilniejsza marka nabiałowa w Polsce, darzona przez konsumentów ogromnym zaufaniem. Potwierdzają to wyniki rankingu Best Brands, w którym Piątnica zajęła 5. miejsce (najwyższe wśród marek mleczarskich) oraz przyznany marce tytuł Superbrands. Integralną częścią każdego z tych plebiscytów były badania konsumenckie, które pokazują, że Piątnica kojarzona jest z najwyższą jakością, pozytywnymi emocjami, a sięgając po nasze produkty, nabywcy mają pewność, że wybierają najlepszą ofertę w kategorii.

Czy prowadzone w 2022 roku kampanie przyczyniły się do wzmocnienia pozycji marki na rynku?

Ubiegły rok był dla nas bardzo intensywny pod względem działań reklamowych, a przeprowadzone kampanie przyczyniły się do znaczących wzrostów sprzedaży promowanych kategorii oraz umocniły pozycję Piątnicy na rynku. Zrealizowaliśmy m.in. jubileuszową kampanię Serka Wiejskiego z okazji 30-lecia produktu oraz wspieraliśmy Jogurty naturalne, dzięki czemu osiągnęliśmy wysokie udziały rynkowe w obu tych kategoriach. Rewelacyjne efekty przyniosła kampania Piątusia, który zmienił formułę z jogurtu na serek. Wspierany działaniami reklamowymi nowy Piątuś odniósł ogromny sukces sprzedażowy.

Na początku 2022 r. wprowadziliśmy do naszej oferty nowość – napoje roślinne pod marką Piątnica Roślinna. Dzięki intensywnej kampanii szybko zyskały popularność wśród konsumentów, co zapewniło bardzo udane wejście na ten nowy dla nas rynek.

Rok zakończyliśmy wizerunkową kampanią świąteczną. Towarzyszyliśmy konsumentom podczas świątecznych przygotowań, wzmacniając świadomość marki oraz budując silne więzi z odbiorcami.

Jakie trendy będą dominowały w 2023 roku na rynku nabiału? Czy pojawią się w ofercie Piątnicy nowości wpisujące się w te trendy?

Wśród dominujących trendów widzimy zainteresowanie konsumentów tzw. produktami funkcjonalnymi, które obok prostego składu wyróżniają się dodatkowymi właściwościami prozdrowotnymi. W Piątnicy odpowiadamy na ten trend, oferując produkty takie jak Serek Wiejski wysokobiałkowy czy Skyry. Cechują się one dużą zawartością białka i są chętnie wybierane przez osoby uprawiające sport lub będące na wysokobiałkowej diecie. W ten trend wpisują się także Koktajle Odżywcze z Piątnicy zawierające pełnowartościowe i dobrze przyswajalne białko serwatkowe. Jest ono źródłem cennych aminokwasów, których nasz organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania.



tagi: OSM Piątnica , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,