Komentarz Branżowy

CEDC International podsumował miniony rok

Poniedziałek, 16 stycznia 2023
„Rok 2022 był pełen wyzwań dla całej branży FMCG, a w szczególności dla napojów alkoholowych ze względu na rosnącą akcyzę i bezprecedensowy wzrost kosztów wytworzenia. Jednocześnie był to rok dużej nadziei dla branży – z powodzeniem testowane są nowe koncepty i smaki jak: Soplica Zimowa, Żubrówka Rześki Rokitnik czy Rajska Cytryna” – przyznaje Kamil Gębski, Dyrektor Marketingu Wódek, CEDC International, Grupa Maspex.
„To był rok dużych zmian związanych z dołączeniem CEDC do struktur Grupy Maspex, przy jednoczesnej walce o ciągły rozwój kategorii wódek i innych alkoholi w Polsce. Branża alkoholi mocnych w Polsce wciąż się rozwija, a konsumenci pokazują swój apetyt na innowacje. Polacy chętniej i częściej eksperymentują z nowymi smakami alkoholi, formatami czy opakowaniami. Od lat obserwujemy trend premiumizacji alkoholi mocnych, w ramach którego konsumenci coraz chętniej sięgają po droższe, wysokogatunkowe alkohole – zarówno do konsumpcji, jak i na prezent. Polscy konsumenci wybierają sprawdzone produkty znanych marek. Poszukują oni również tradycyjnych trunków, które powstają według starych receptur. Z całą pewnością w ten trend wpisują się nalewki oraz likiery Soplica. Jako lider branży alkoholowej chcemy wziąć odpowiedzialność za jej rozwój z korzyścią dla naszych partnerów handlowych. Planujemy wiele mocnych działań w obszarze oferty, ale też innych doświadczeń konsumenckich i narzędzi handlowych”.

Kamil Gębski
Dyrektor Marketingu Wódek
CEDC International, Grupa Maspex




tagi: CEDC International , Grupa Maspex , podsumowanie roku , rynek spożywczy , alkohole , sprzedaż , handel , konsument , rynek FMCG ,