Tak dynamiczny rozwój DAX Cosmetics to efekt wprowadzonych w 2004 roku strategicznych zmian w ofercie firmy. Obecnie bogate portfolio - 400 produktów, które tworzą 60 serii kosmetycznych - kryje się pod skrzydłami 5 głównych marek. Największa z nich to mass-marketowa PERFECTA o szerokim wachlarzu kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, która generuje 50% obrotu firmy. Poza tym semiselektywna YOSKINE z luksusowymi kosmetykami do pielęgnacji twarzy, DAX Sun - lider w segmencie kosmetyków do opalania, CASHMERE z innowacyjnymi kosmetykami do makijażu, a także CELIA, kupiona przez DAX Cosmetics w 2007 roku, która oferuje kolorowe i pielęgnacyjne kosmetyki z półki ekonomicznej. Firma produkuje średnio 100 ton wyrobów miesięcznie i zatrudnia 230 osób. Spółka, założona 26 lat temu, od początku oparta jest wyłącznie na polskim kapitale prywatnym.
POZYCJA NA POLSKIM RYNKU
DAX Cosmetics to jeden z czołowych polskich producentów kosmetyków pielęgnacyjnych, słonecznych i kolorowych. Zajmuje 3. miejsce w Polsce, za Ziają i koncernem L'Oreal, pod względem ilości sprzedanych kosmetyków do pielęgnacji twarzy z 9,4% udziałem w rynku, wyprzedzając marki Soraya, Eris, Oceanic i Nivea*. Ten awans firma zawdzięcza m.in. najlepszej na rynku ilościowej sprzedaży maseczek i pilingów w saszetkach, ale także najwyższej na rynku dynamice sprzedaży ogółem. Porównując listopad i grudzień 2009 z analogicznym okresem 2008, udział ilościowy DAX Cosmetics wzrósł o 22%, zaś udział wartościowy o 30%. Są to najwyższe wzrosty na rynku, znacznie przewyższające dynamikę całego rynku zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Dzięki temu wzrósł również udział firmy w wartości sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji twarzy do 6,2% rynku, co plasuje DAX Cosmetics na 7. miejscu w kraju*.
Drugim ważnym dla polskiego producenta obszarem rynku są kosmetyki do opalania. W sezonie 2009 DAX Cosmetics zdobył pozycję lidera w tym segmencie i z 16,7% rynku zajmuje 1. miejsce w Polsce pod względem ilości sprzedanych kosmetyków do opalania z filtrami UV, wyprzedzając marki Ziaja, Soraya, Kolastyna i Nivea. Zaś w ujęciu wartościowym firma zajmuje 2. miejsce z 13,6% rynku, za marką Nivea. W kategorii kosmetyków po opalaniu spółka jest liderem zarówno pod względem ilości sprzedaży z 18,1% udziałem w rynku, jak i wartości z 17% udziałem**.
INWESTYCJE i PLANY 2010
„Na rok 2010 mamy ambitne plany" - mówi Jacek Majdax, prezes DAX Cosmetics. -„W sierpniu planujemy zakończenie budowy nowego zakładu produkcyjnego. Dzięki rozbudowie fabryka urośnie z 4 do 7 tys. mkw., a moce spółki zwiększą się o 60 proc. Wartość inwestycji, której realizacja rozpoczęła się na początku 2009 roku, to 16 mln zł, w tym 5,3 mln zł z dotacji unijnych. Ta inwestycja jest dla DAX Cosmetics kluczowa, ponieważ z roku na rok poszerzamy portfolio naszych produktów. Sprzedajemy 3,5-krotnie więcej niż 6 lat temu, a w tym roku obrotowym planujemy wzrost przychodów o 25%. W 2010 roku na rynku pojawią się nowe produkty we wszystkich naszych markach. Duży nacisk położymy na promocję i dystrybucję luksusowej marki YOSKINE. Zaś w ramach PERFECTY, która doskonale się rozwija i jest jednym z filarów sukcesu naszej firmy, wdrażamy zaawansowaną submarkę PERFECTA Expert. Planujemy też dalszą pracę nad asortymentem i dystrybucją CELII. Każda z naszych marek będzie intensywnie reklamowana."
EKSPORT
DAX Cosmetics rozwija również eksport, którego wartość w 2009 roku wzrosła o 22% względem roku poprzedniego. W tym roku firma zaczęła sprzedawać do Portugalii, Gruzji, Libanu i Hongkongu. Inne kraje, w których można kupić produkty DAX Cosmetics to: USA, Kanada, Wielka Brytania, Szwecja, Irlandia, Holandia, Niemcy, Korea Południowa, Cypr, Białoruś, Węgry, Czechy, Bułgaria, Rumunia, Słowacja, Arabia Saudyjska, Azerbejdżan, Kazachstan, Singapur, Jordania, Mongolia.
Spółka ma w planach umacnianie pozycji w tych krajach oraz zdobywanie kolejnych rynków Europy Wschodniej i Zachodniej, krajów azjatyckich i arabskich.
DAX COSMETICS GAZELĄ BIZNESU 2009
Firma trzeci rok z rzędu otrzymała tytuł Gazeli Biznesu. To prestiżowe w świecie biznesu wyróżnienie przyznaje dziennik „Puls Biznesu", który co roku tworzy ranking najdynamiczniejszych polskich firm. O miejscu w rankingu decyduje procentowy przyrost obrotów w ciągu trzech ostatnich lat. Gazelą Biznesu może zostać firma średniej wielkości, która dzięki dynamicznemu rozwojowi doskonale daje sobie radę wśród nawet znacznie większych konkurentów, a przy tym jest uczciwa wobec kontrahentów, pracowników i skarbu państwa. DAX Cosmetics przesunął się w 2009 roku względem poprzedniego o połowę stawki do przodu i zajmuje 743. pozycję (awans z 1534. miejsca) wśród 4 tysięcy wszystkich Gazel Biznesu w Polsce.
* Źródło: MEMRB, XI - XII 2009, Badania Retail Audit, Total Poland.
** Źródło: MEMRB, V - VIII 2009, Badania Retail Audit, Total Poland.
(Maja Święcka)
tagi: DAX Cosmetics ,
Mondelez Polska, lider w branży przekąsek, ogłasza dwa nowe...
71 proc. osób po 60. roku życia chce pracować. Główną...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...