Komentarz Branżowy

SM Mlekpol: Rok 2022 był niezwykle wymagający dla całej branży FMCG

Środa, 11 stycznia 2023
„Rok 2022 był niezwykle wymagający dla całej branży FMCG. Gdy ustały ograniczenia gospodarcze związane z pandemią, w Ukrainie wybuchła wojna. W jej obliczu na producentach żywności, w tym również na SM Mlekpol, jako liderze rynku mleczarskiego, spoczęła szczególna odpowiedzialność za zapewnienie polskim konsumentom bezpieczeństwa żywnościowego” – wskazuje Edmund Borawski, Prezes Zarządu SM Mlekpol.
„Dzięki doświadczeniu, optymalizacji i zmianie kierunków produkcji Mlekpol wyszedł z tej sytuacji obronną ręką. Realnym zagrożeniem stało się natomiast możliwe ograniczenie dostaw energii. Racjonowanie zużycia paliw, które są niezbędne w procesie przetwórstwa żywności, okazało się koniecznością. Jednak największą siłą Spółdzielni są ludzie, którzy ją tworzą: dostawcy mleka, pracownicy i partnerzy. SM Mlekpol działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Podejmuje liczne przedsięwzięcia z myślą o lokalnej społeczności i środowisku naturalnym. Systematycznie rozwija także produkcję. W tym roku oferta również będzie poszerzana o kolejne, zgodne z aktualnymi trendami i potrzebami konsumenckimi nowości. Wszystko to sprawia, że Spółdzielnia prężnie się rozwija, odnotowując kolejne rekordy w skupie, przetwórstwie i sprzedaży produktów nabiałowych w Polsce i za granicą”.

Edmund Borawski
Prezes Zarządu
SM Mlekpol



tagi: SM Mlekpol , podsumowanie roku , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,