Komentarz Branżowy

Maciej Częścik, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu, Sokołów podsumował 2022 rok

Poniedziałek, 09 stycznia 2023
„Miniony rok postawił przed nami szczególnie wiele wyzwań. Wybuch wojny w Ukrainie przyniósł dalekosiężne konsekwencje dla sytuacji gospodarczej nie tylko w naszym regionie, ale i w ujęciu globalnym. Wszyscy borykamy się z szalejącą inflacją. Koszty produkcji osiągnęły niezwykle wysoki poziom i są ogromnym wyzwaniem dla producentów” – ocenia Maciej Częścik, Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu, Sokołów.
„W branży mięsnej wyzwaniami są ponadto wciąż rozprzestrzeniający się ASF, niestabilna sytuacja na rynku surowcowym oraz spadek pogłowia trzody chlewnej. Mimo tych trudnych uwarunkowań, dzięki ciężkiej pracy całego zespołu Grupy Sokołów, aktywnemu poszukiwaniu rozwiązań i nowych możliwości, udało nam się osiągnąć satysfakcjonujące wyniki. Ze względu na niezwykle złożoną sytuację rynkową, trudno dziś stawiać jakiekolwiek uzasadnione prognozy na przyszły rok. Pewne jest jednak, że konsumenci nadal będą wykazywać zwiększoną wrażliwość na relację jakości do ceny i poszukiwać promocji. Dla nas niezwykle istotne jest dążenie do utrzymania równowagi między stabilnym rozwojem naszej Grupy, a zachowaniem takich cen, które będą akceptowalne dla klientów. Będziemy nadal aktywnie szukać i wdrażać rozwiązania optymalizujące w wielu obszarach. Niezmiennie realizujemy też inwestycje z zakresu zrównoważonej produkcji żywności. Naszym celem pozostaje dostarczanie wysokiej jakości, bezpiecznych i smacznych wyrobów, zgodnie z oczekiwaniami naszych konsumentów”.

Maciej Częścik
Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu
Sokołów


tagi: Sokołów , podsumowanie roku , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,