2022 był kolejnym trudnym rokiem dla branży piwowarskiej
Czwartek, 05 stycznia 2023
„2022 był kolejnym trudnym rokiem dla branży piwowarskiej. Kolejna podwyżka podatku akcyzowego o 10%, wojna w Ukrainie i jej konsekwencje, szybko rosnąca inflacja oraz zakłócenia w łańcuchu dostaw postawiły nas przed niezwykle trudnymi wyzwaniami. Musieliśmy także stawić czoła nastrojom konsumenckim, które były gorsze niż w najtrudniejszych chwilach COVID-19” – przyznaje Iwona Jacaszek-Pruś, Dyrektorka ds. korporacyjnych, Kompania Piwowarska.
„Wg danych Kompanii Piwowarskiej sprzedaż piwa w sezonie kwiecień-sierpień spadła wolumenowo o ok. 2,5% rok do roku. Wartość rynku wzrosła wyłącznie ze względu na wzrost cen detalicznych piwa wynikających z inflacji. Rosły wolumenowo, ale znacznie wolniej niż w poprzednich latach piwa bezalkoholowe – blisko 6%, smakowe – blisko 5%, lagery premium, głównie marki międzynarodowe – blisko 7%, specjalności – ponad 3%. Kompania Piwowarska odnotowała dwukrotnie wyższy wzrost niż średni na rynku w specjalnościach. Utrzymaliśmy pozycję lidera branży i realizowaliśmy cele strategii „Lepsza Przyszłość 2030”. Nadal będziemy rozwijać segmenty piw 0,0%, smakowych, lagerów premium i superpremium: Kozel, Pilsner Urquell, Peroni oraz wspierać nasze marki, które są liderami na polskim rynku: Żubra i Tyskie”.
Iwona Jacaszek-Pruś Dyrektorka ds. korporacyjnych Kompania Piwowarska
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.