Komentarz Branżowy

Rok 2022 okazał się niezwykle intensywny i pełen wyzwań

Środa, 04 stycznia 2023
„Rok 2022 okazał się niezwykle intensywny i pełen wyzwań. Szybko rosnąca inflacja spowodowała, że konsumenci zaczęli uważniej robić zakupy, np. chętniej wybierają produkty o mniejszych gramaturach. Dla naszej branży, miniony rok to także ogromna niestabilność rynku – nie tylko trudny do przewidzenia wzrost cen, ale także zachwiany ciąg dostaw komponentów niezbędnych do produkcji. 2022 rok zamknęliśmy z sukcesem. Pomimo kryzysu odnotowaliśmy wzrost obrotów – zarówno w ujęciu wartościowym, ale co niezwykle cenne również ilościowym. Oznacza to, że także w cięższych czasach konsumenci mając do wyboru wiele produktów sięgają coraz częściej po te tradycyjne, sprawdzone, o dobrym składzie” – mówi Zbigniew Mojecki, z-ca Prezesa ds. Handlowych, WSP „Społem”.
„W związku z niestabilną sytuacją najbliższa przyszłość jest dla naszej firmy i całej branży trudna do przewidzenia. Spodziewamy się, że konsumenci zaczną jeszcze bardziej optymalizować swoje wydatki, co prawdopodobnie także wpłynie na rynek produktów spożywczych, w tym również majonezów”.

„Patrząc w przyszłość przede wszystkim uważnie obserwujemy rynek i globalną sytuację. Pomimo trudności, które pojawiają się z powodu sytuacji gospodarczej, konsekwentnie robimy swoje i staramy się realizować założone przez nas plany długoterminowe. Mamy strategię, która do tej pory się sprawdzała, dlatego sukcesywnie ją kontynuujemy. Na pewno skupimy się na rozszerzaniu naszej oferty. Jeszcze w listopadzie ubiegłego roku do rodziny naszych produktów dołączyła Ćwikła z chrzanem, a już na początku tego roku planujemy kolejne nowości”.

Zbigniew Mojecki
Z-ca Prezesa ds. Handlowych
WSP „Społem”


tagi: Wytwórcza Spółdzielnia Pracy Społem w Kielcach , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,