Sieć PSS-ów działających w ramach PSD oplata już cały kraj. Najwięcej spółdzielni pochodzi z województw podlaskiego i pomorskiego (po 8) oraz śląskiego (5), lubelskiego, mazowieckiego i zachodniopomorskiego (po 4). Spośród szesnastu województw tylko w trzech (opolskie, lubuskie i dolnośląskie) nie ma jeszcze placówek sieci tworzonej wspólnie przez spółdzielców i Partnerski Serwis Detaliczny.
„Jeszcze w tym roku chcemy skupić naszą energię właśnie na tych obszarach, zachęcając do współpracy działające tam spółdzielnie" - mówi Małgorzata Więch, dyrektor ds. rozwoju i członek zarządu PSD. - „Spółka stale zwiększa liczbę umów z PSS-ami, dążąc do tego, by pod koniec grudnia znacząco zbliżyć się do około setki spółdzielni uczestniczących w projekcie. - Pierwszy kwartał pokazuje, że udaje nam się realizować plan założony na ten rok. Mam nadzieję, że nasza oferta przekona także tych spółdzielców, którzy jeszcze mają wątpliwości i na razie obserwują rozwój sytuacji."
Działania PSD skupiają się przede wszystkim na zwiększaniu rentowności spółdzielni. Ich podstawą są negocjowane w imieniu spółdzielców umowy handlowe. Do tego dochodzą przedsięwzięcia marketingowe i współpraca w obszarze operacyjnym. O efektach tych działań świadczą liczby. Analizując analogiczne kwartały sprzed i po rozpoczęciu współpracy spółdzielni z Pułtuska, Radzynia czy Pszczyny na wybranych placówkach widać wzrost sprzedaży nawet o 1/3. „Widzimy, że ten model się sprawdza. Wyniki bardzo dobrze rokują na przyszłość" - mówi Barbara Sulewska, prezes PSS Grajewo.
Poza umowami handlowymi Partnerski Serwis Detaliczny zapewnia spółdzielniom także wsparcie marketingowe, pomoc w organizacji przestrzeni sklepowej, wyposażeniu placówek, szkoleniu personelu i analizach handlowych. Pomaga też zarządzać cenami, dzięki czemu spółdzielnie mogą osiągać maksymalną marżę, zachowując opinię „taniego sklepu". Wybór Tradisu jako kluczowego dystrybutora pozwala z kolei optymalizować dostawy, zapewniać ich bezpieczeństwo i terminowość, a przede wszystkim zmniejszać koszty obsługi.
(Maja Święcka)
tagi: PSD ,
49,1% Polaków przyznaje, że ich obecna sytuacja finansowa...
Sieć utrzymała silny trend wzrostu sprzedaży w pierwszym...
Mondelēz International zainwestował w estońską firmę...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...