Raport przedstawia wybrane działania firm na rzecz rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Polsce, podejmowane w 2010 r. Prezentowane najlepsze praktyki CSR zostały podzielone na 5 obszarów. Dobre praktyki METRO Group zostały wyróżnione w obszarach „biznes a społeczeństwo" i „biznes a miejsce pracy".
Społeczne zaangażowanie koncernu zostało przedstawione w raporcie na przykładzie programu Metro Student. Program zainicjowany w 2006 r., prowadzony jest we współpracy Wyższą Szkołą Handlową we Wrocławiu. W chwili obecnej w programie uczestniczy 22 studentów, którym METRO Group finansuje dzienne studia licencjackie na kierunku "zarządzanie", specjalizacja "handel i marketing".
Studenci mają możliwość zdobycia praktycznego doświadczenia podczas praktyk w placówkach handlowych METRO Group. Po ukończeniu studiów absolwenci mają zagwarantowane miejsca pracy w placówkach koncernu. Metro Student uzupełnił prowadzone od 2000 roku działania edukacyjne METRO Group w ramach projektu Metro Edukacja, przygotowującego młodzież ze szkół handlowych do pracy w nowoczesnych placówkach handlowych. Obecnie uczestniczy w nim ponad 1 200 uczniów w 24 szkołach. Do tej pory METRO Edukacja ma już ponad 1 500 absolwentów.
Z kolei w części raportu zatytułowanej „Biznes a miejsce pracy" znalazła się akcja profilaktyki zdrowotnej dla pracowników „Bądź zdrów z METRO Group". Zainicjowany przez Przedstawicielstwo METRO Group w Polsce w lipcu 2009 r. cykl wykładów, skierowany był do pracowników centrali koncernu w Warszawie. Każdy z 1200 pracowników mógł uczestniczyć w wykładach na temat zapobiegania schorzeniom i zdrowego stylu życia. Prelekcje prowadzili renomowani specjaliści i lekarze, niektórym wykładom towarzyszyły ćwiczenia praktyczne. Omawiane były głównie zagadnienia związane z siedzącym trybem życia i pracą biurową, takie jak profilaktyka chorób oczu, kręgosłupa czy też odporność.
Dobre praktyki METRO Group już po raz trzeci znalazły się w raporcie FOB. W 2005 roku wyróżniony został program oświatowy Metro Edukacja oraz działania proekologiczne METRO Group. Z kolei w 2007 r. działania koncernu na rzecz społeczeństwa ilustrował w raporcie program stypendialny „Moje Stypendium", zrealizowany przez METRO Group wspólnie z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce oraz fundacją Agory.
W 2009 r. METRO Group dołączyła do grona partnerów strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
(Maja Święcka)
tagi: Metro Group ,
Tchibo ogłosiło nową, globalną strategię klimatyczną...
Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys...
W pierwszym półroczu 2025 roku sieci handlowe w Polsce...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...