Raport przedstawia wybrane działania firm na rzecz rozwoju odpowiedzialnego biznesu w Polsce, podejmowane w 2010 r. Prezentowane najlepsze praktyki CSR zostały podzielone na 5 obszarów. Dobre praktyki METRO Group zostały wyróżnione w obszarach „biznes a społeczeństwo" i „biznes a miejsce pracy".
Społeczne zaangażowanie koncernu zostało przedstawione w raporcie na przykładzie programu Metro Student. Program zainicjowany w 2006 r., prowadzony jest we współpracy Wyższą Szkołą Handlową we Wrocławiu. W chwili obecnej w programie uczestniczy 22 studentów, którym METRO Group finansuje dzienne studia licencjackie na kierunku "zarządzanie", specjalizacja "handel i marketing".
Studenci mają możliwość zdobycia praktycznego doświadczenia podczas praktyk w placówkach handlowych METRO Group. Po ukończeniu studiów absolwenci mają zagwarantowane miejsca pracy w placówkach koncernu. Metro Student uzupełnił prowadzone od 2000 roku działania edukacyjne METRO Group w ramach projektu Metro Edukacja, przygotowującego młodzież ze szkół handlowych do pracy w nowoczesnych placówkach handlowych. Obecnie uczestniczy w nim ponad 1 200 uczniów w 24 szkołach. Do tej pory METRO Edukacja ma już ponad 1 500 absolwentów.
Z kolei w części raportu zatytułowanej „Biznes a miejsce pracy" znalazła się akcja profilaktyki zdrowotnej dla pracowników „Bądź zdrów z METRO Group". Zainicjowany przez Przedstawicielstwo METRO Group w Polsce w lipcu 2009 r. cykl wykładów, skierowany był do pracowników centrali koncernu w Warszawie. Każdy z 1200 pracowników mógł uczestniczyć w wykładach na temat zapobiegania schorzeniom i zdrowego stylu życia. Prelekcje prowadzili renomowani specjaliści i lekarze, niektórym wykładom towarzyszyły ćwiczenia praktyczne. Omawiane były głównie zagadnienia związane z siedzącym trybem życia i pracą biurową, takie jak profilaktyka chorób oczu, kręgosłupa czy też odporność.
Dobre praktyki METRO Group już po raz trzeci znalazły się w raporcie FOB. W 2005 roku wyróżniony został program oświatowy Metro Edukacja oraz działania proekologiczne METRO Group. Z kolei w 2007 r. działania koncernu na rzecz społeczeństwa ilustrował w raporcie program stypendialny „Moje Stypendium", zrealizowany przez METRO Group wspólnie z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce oraz fundacją Agory.
W 2009 r. METRO Group dołączyła do grona partnerów strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
(Maja Święcka)
tagi: Metro Group ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...