Wiadomości

Relacja z największych targów sprzedażowych w Polsce

Wtorek, 29 listopada 2022
Zakończyła się jubileuszowa XXV edycja Targów Biznes Żywność Medycyna Auto Flota Rzeszów 2022 r. Wydarzenie zostało zorganizowane na zarówno w formie stacjonarnej, jak w online. Ponad 300 wystawców z Polski i z zagranicy wypełniło po brzegi Regionalne Centrum Sportowo-Widowiskowe w Rzeszowie. Organizatorem wydarzenia była GK Specjał wraz z sieciami franczyzowymi: Nasz Sklep, Livio i Rabat Detal oraz spółkami Cezal i Ren.
Tegoroczna edycja Targów ponownie odbyła się w centrum Rzeszowa w Regionalnym Centrum Sportowo – Widowiskowym. Na powierzchni wystawienniczej zaprezentowały się firmy z różnych branż, m.in.: FMCG, motoryzacyjnej, finansowej, medycznej, poligraficznej, ochrony mienia, wyposażenia wnętrz sklepów, hurtowni i magazynów.

O godzinie 10:30 uroczystą inaugurację z udziałem władz miasta i regionu poprowadził Zygmunt Chajzer. W otwarciu targów w udział wzięli przedstawiciele miasta i regionu: Wicemarszałek Województwa Podkarpackiego Pani Ewa Draus, Prezydent Miasta Rzeszowa Pan Konrad Fijołek, Drugi Wicewojewoda Podkarpacki Radosław Wiatr, Dyrektor Caritas Diecezji Rzeszowskiej ks. Piotr Potyrała. którzy wraz z Prezesem GK Specjał Krzysztofem Tokarzem uroczyście przecięli wstęgę symbolizującą otwarcie Targów.

Złote Medale rozdane

W czasie części oficjalnej przyznano również wyróżnienia w konkursie Złoty Medal. W konkursie wzięło udział 102 producentów z branży FMCG, a kapituła konkursu oceniła w sumie 163 produkty w następujących kryteriach:
  1. Opakowanie, atrakcyjność wizualna/funkcjonalność,
  2. Atrakcyjność cenowa produktu,
  3. Jakość/ocena organoleptyczna.
Kapituła w tym roku nagrodziła następujące produkty.

LISTA LAUREATÓW KONKURSU ZŁOTY MEDAL
L.P. PRODUCENT PRODUKT

1

BONDUELLE POLSKA. SP. Z O.O.

KUKURYDZA PORCJA NA RAZ NA TWOJĄ SAŁATKĘ 2X85 GR

2

CARLSBERG POLSKA SP. Z O.O.

PIWO GARAGE S&R'S STRAWBERRY MARGARITA, 04L

3

COLIAN SP. Z O.O.

ORANŻADA HELLENA MUSUJĄCA W PROSZKU 18G

4

DEVELEY POLSKA SP. Z O.O.

MUTI POMIDORY W KAWAŁKACH  400 G

5

DOBROWOLSCY SP. Z O.O. ZAKŁAD MIĘSNY

GOŁĄBKI SIEKANE Z PIECA 400G

6

DROSED S.A. 

 PASZTET PODLASKI 155G

7

EKATERRA POLAND SP. Z O.O.

LIPTON HERBATKA OWOCOWA TRUSKAWKA I RABARBAR 20TB

8

STRAUSS CAFFE SP. Z O.O.

KAWA ZIARNISTA CREMA 500G

9

FROSTA SP. Z O.O.

FROSTA RYBA Z PIECA Z SOSEM BROKUŁOWYM 360 G

10

GRAAL S.A.

TUŃCZYK KAWAŁKI W SOSIE WŁASNYM 170G GRAL

11

GRUPA ŻYWIEC S.A.

HEINEKEN SILVER 500ML

12

HORTEX SP. Z O.O.

SOK JABŁKOWY 100% 1L KARTON

13

KORAL SP. J.

LODY ŚMIETANKOWE Z WIŚNIAMI I SOSEM WIŚNIOWYM - 900ML

14

MARS POLSKA SP. Z O.O.

DREAMIES SASZETKI Z KURCZAKIEM 60G

15

MASPEX FOOD SP. Z O.O. 

KRAKUS OGÓRKI KONSERWOWE KOZACKIE 870G

16

MWS SP. Z O.O.

TYMBARK PO PROSTU KOMPOTOWY NAPÓJ TRUSKAWKA ARONIA JABŁKO 1.25 L

17

NESTLE PROFESSIONAL POLSKA SP. A.

SENSATIONAL BURGER 2KG

18

OKRĘGOWA SPÓŁDZIELNIA MLECZARSKA W ŁOWICZU

ŚMIETANA ŁOWICKA 15% 500G

19

P.P.U.H. "ALBATROS" KRZYSZTOF PRUCNAL

FILETY ŚLEDZIOWE PO WŁOSKU 400G

20

PARTNER CENTER SP. Z O.O.

KAZBEK PEAK RED SEMI SWEET KINDZMARAULI 0,75L

21

PODRAVKA POLSKA SP. Z O.O.

PODRAVKA AJVAR ŁAGODNY 195 G

22

POLSKI OGRÓD SP. Z O.O.

HORTEX PIZZA Z SZYNKĄ I PIECZARKAMI 345 G

23

PRODUCENT SPOŻYWCZY LISNER POZNAŃ SP. Z O.O. SP. K.

SMAK SEZONU ŚLEDŹ ATLANTYCKI W SOSIE ŚMIETANOWYM ZE ŚLIWKĄ I WĘGIERKĄ  280G

24

PRYMAT SP. Z O.O.

PRYMAT MUSZTARDA CZESKA SŁODKO-OSTRA 180 G

25

SOKOŁÓW S.A.

SOKOŁÓW SOKOLIKI PARÓWKI FOODBOLÓWKI 130G

26

SONKO SP. Z O.O.

SONKO WAFLE RYŻOWE W CZEKOLADZIE MLECZNEJ 65 G

27

THE LORENZ BAHLSEN SNACK-WORLD SP. Z O.O.

LAJKONIK JUNIOR BUŹKI 90G

28

TOPFOOD SP. Z O.O.

MLEKO UHT 3,2% 1L

29

WYBOROWA S.A.

PANI ZOSIA - LIKIER SŁONY KARMEL 500 ML

30

ZAKŁADY TŁUSZCZOWE BIELMAR SP. Z O.O.

OLEJ RZEPAKOWY BESKIDZKI 1 L



Podsumowaniem pierwszego dnia targów była uroczysta gala wieczorna, podczas której wręczone zostały statuetki m.in. przez przedstawicieli władz samorządowych w następujących kategoriach: Biznes, Żywność, Medycyna, a także nagrody Złoty Specjał za Produkt Roku, Dynamika Roku, Najlepsze Stoisko oraz Osobowość Roku.

Lista nagrodzonych:

STATUETKI MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA W KATEGORII BIZNES
  • TOP MARKA W BIZNESIE: KOMPANIA PIWOWARSKA SA 
  • PARTNER ROKU 2022: NAŁĘCZÓW ZDRÓJ SP. Z O.O. 
  • OFERTA TARGOWA: NESTLÉ S.A.

STATUETKI PREZYDENTA MIASTA RZESZOWA W KATEGORII ŻYWNOŚĆ
  • TOP MARKA W ŻYWNOŚCI: DAWTONA SP. Z O.O. 
  • PARTNER ROKU 2022: STORCK SP. Z O.O. 
  • OFERTA TARGOWA: ZM SILESIA S.A.

STATUETKI WOJEWODY PODKARPACKEIGO W KATEGORII MEDYCYNA
  • TOP MARKA W MEDYCYNIE: CORRADOMED SP. Z O.O.
  • PARTNER ROKU 2022: ZAKŁADY FARMACEUTYCZNE "POLPHARMA" S.A.
  • OFERTA TARGOWA: LITTLE DOCTOR EUROPE SP. Z O. O.

STATUETKI ZŁOTY SPECJAŁ
  • PRODUKT ROKU: UNILEVER POLSKA S.A.  DYWIZJA ALGIDA
  • DYNAMIKA SPRZEDAŻY: BUNGE POLSKA SP. Z O.O. 
  • WSPÓŁPRACA 2022: TCHIBO WARSZAWA SP. Z O.O. 
  • PARTNER FLOTOWY: FIRMA WANICKI SP. Z O.O.  
  • OSOBOWOŚĆ ROKU: pan ADAM MOKRYSZ, CEO, Grupa MOKATE

Nagrodą specjalną na targach był voucher na Wakacje Marzeń, którą ufundowała firma Carlsberg. Voucher o wartości 20 tys. złotych będzie można zrealizować na wyjazd w dowolnym kierunku. Ta wspaniała nagroda trafiła do jednego z klientów targowych – pana Wojciecha Pietruchy reprezentującego sieć PSH Nasz Sklep. Po części oficjalnej, goście wspaniale bawili się na koncercie gwiazdy wieczoru – Justyny Steczkowskiej.

Ogólnopolski Kongres – stacjonarnie i online

Równocześnie z Targami odbył się Kongres: „Dokąd zmierza polski handel?”, który zgromadził ekspertów, liderów opinii oraz kluczowe postacie w polskim handlu, w tym przedstawicieli kierownictw największych koncernów i firm rynku FMCG. Kongres został zorganizowany przy współpracy pism branżowych: Poradnik Handlowca, Handel, Hurt i Detal oraz firm analitycznych i badawczych: Centrum Monitorowania Rynku, GFK Polonia, NielsenIQ, Akademii Trade Marketingu, a także GWW. Pełna relacja z Kongresu znajduje się na stronie www.targispecjal.pl

Moderatorami byli redaktorzy najlepszych pism branżowych oraz eksperci firm analitycznych i badawczych. Przez dwa dni odbywały się prezentacje, panele dyskusyjne, debaty poświęcone bieżącej sytuacji w handlu oraz trendom, nowym oczekiwaniom klientów i prognozowanym kierunkom rozwoju. W ramach Kongresu odbyły się prezentacje i debaty o następującej tematyce:
  • Prezentacja i debata: Polscy konsumenci i polski handel w rzeczywistości VUCA^3. Postpandemimiczne zachowania - Wojna za wschodnią granicą - Presja kosztowa. Jak nieoczkiwane zmiany i nowa rzeczywistość wpływa na konsumpcję i kondycję polskiego handlu A.D. 2022.
  • Prezentacja i debata: Miejsce Małego Formatu w rzeczywistości VUCA^3. Jak działać w otoczeniu ponad 100 tysięcy sklepów by przyciągać Klienta.
  • Prezentacja: Jak dzięki właściwemu ułożeniu produktów na półce zwiększyć sprzedaż? Czyli jak skorzystać z amerykańskich wzorców w polskich sklepach. 
  • Prezentacja: Jak właściwie zaaranżować i skomunikować sklep spożywczy? Czyli jak skorzystać z amerykańskich wzorców w polskich sklepach.
  • Prezentacja: Co robi konsument? Zachowania Polaków w sklepach.
  • Debata: Jak odpowiedzieć na zmieniające się zachowanie konsumentów. Jak reagować na próby oszczędzania i konsumenckie obawy o przyszłość?
  • Prezentacja: Co z tą niedzielą? Placówki małoformatowe wobec zakazu handlu, inflacji i wojny. Kiedy i po co przychodzą klienci, jaka jest rola współkupowania.
  • Debata: Jaką pozycję na rynku będzie miał mały format w najbliższej przyszłości, perspektywy rozwoju, oczekiwania konsumentów. Czym mogą się wyróżnić placówki małoformatowe, jakich rozwiązań szukać w czasie inflacji, wojny i konsumenckiej paniki.

W formie on-line zrealizowano również:

  1. PANEL FINANSOWY:
    • PREZENTACJA: Trendy w kontrolach podatkowych i możliwości zabezpieczenia się przez podatników przed negatywnymi konsekwencjami kontroli.
    • PREZENTACJA: Co nowego w VAT – SLIM 2 i SLIM 3.

  2. KONGRES MIĘSNY:
    • DEBATA: Branża mięsna po pandemii, w dobie inflacji i kryzysu ekonomicznego.

Czołowi przedstawiciele polskiego handlu

Na zaproszenie organizatorów wydarzenia w debatach i panelach dyskusyjnych, wzięli udział przedstawiciele z najwyższego szczebla organizacyjnego czołowych koncernów i firm rynku FMCG.W gronie zaproszonych do udziału w roli panelistów znaleźli się m.in.:
  • Baran Tomasz, Dyrektor Obszaru Sprzedaży, Sokołów S.A.,
  • Bąk Marek, Dyrektor Handlowy, Dawtona Sp. z o.o.,
  • dr Borowiński Marek, Shop Doctor z Chicago 
  • Czernecki Remigiusz, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Handlowy, Grupa Kapitałowa Specjał, 
  • Daniel Czerwik, V-ce Prezes Zarządu, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Zakłady Tłuszczowe BIELMAR Sp. z o.o. 
  • Głowniak Paweł, Dyrektor Handlowy, „HERBAPOL - LUBLIN” S.A.,
  • Herman Maciej, CEO, LOTTE Wedel Sp. z.o.o.,
  • Jemioło Agnieszka, National Key Account Manager, Tchibo Warszawa Sp. z o.o. 
  • Łukasik Bogdan, Prezes Grupy Modern Expo, 
  • Mokrysz Adam, Prezes Grupy MOKATE, 
  • Mordasiewicz Szymon, Dyrektor Komercyjny, Panel Gospodarstw Domowych, Gfk Polonia, 
  • Musiał Mieszko, Prezes Zarządu, Carlsberg Polska,
  • Owerko Marian, Prezes Bakalland Sp. z o.o.,
  • Parzybut Tomasz, Prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP Warszawa, 
  • Pietrzyk Teresa, Dyrektor ds. Zakupów, PSH Nasz Sklep,  
  • Sadurski Igor, Członek Zarządu BezMięsny, Butcher sp. z o.o.,  
  • Sałata Jan, Dyrektor Generalny, PSH Nasz Sklep S.A.,
  • Sas Robert, Sales Director, Mondelez Polska Sp. z o.o., 
  • Siedlik Mariusz, Sales Director, Tchibo Warszawa Sp. z o.o.
  • Siewierski Mariusz, CEO, President of the Board at Hortex Group,
  • Skibińska Katarzyna, Sales and Marketing Director, Mamut Polska S.A., 
  • Sroka Radosław, Dyrektor Sprzedaży ds. Klientów Kluczowych i Eksportu Koral Trade
  • dr Szczepańska Michalina, Redaktor Naczelna, Handel, 
  • Suchy Krzysztof, Dyrektor Sprzedaży SELL IN, Dywizja Kulinarno-Napojowo-Lodowa, Colian Sp. z o.o. 
  • Sypek Marek, Dyrektor Generalny, Stock POLSKA,
  • Tokarz Krzysztof, Prezes Zarządu, Grupa Kapitałowa Specjał,
  • Wawro Robert, Dyrektor Operacyjny (COO), Maspex,
  • Węgłowski Artur, Dyrektor Sprzedaży Goodvalley, „Dolina Dobra”, 
  • Wilkoń Tomasz, Wiceprezes Zarządu, Rabat Detal Sp. z o.o., 
  • Wrodarczyk Mariusz, Dyrektor Sprzedaży, Poland at Unilever,
  • Wróblewski Rafał, Sales Director w Nestlé,
  • Zych Marian, Wiceprezes, PSH Livio Sp. z o.o.

Loteria TARGOMANIA

Podczas dwóch dni Targów odbywały się losowania nagród dla osób posiadających KUPONY LOTERYJNE. W sumie rozlosowano kilkadziesiąt nagród o łącznej kwocie ponad 30 tys. złotych. Wśród nich były telewizory, tablety, laptopy, drony, smartwatch’e, rowery, sprzęt sportowy czy zestawy nagród. Fundatorami wszystkich nagród byli Organizatorzy Targów.

Licytacja prac artystów na rzecz Fundacji Specjał

Podczas gali wieczornej odbyła się licytacja, którą przeprowadził Zygmunt Chajzer. Pod młotek zostały przeznaczone 9 prace podarowane przez wybitnych twórców, z której dochód w całości przekazany zostanie osobom niepełnosprawnym, dyskryminowanym, wykluczonym, jak również ich rodzinom i osobom znajdującym się w ciężkiej sytuacji materialnej. Licytacja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Licytowane prace:
  1. Andrius Kovelinas, PORTRET IV, Olej na płótnie
  2. Diana Żarów, Strażniczka świętego gaju, Olej na płótnie
  3. Tadeusz Poźniak, Zalew Soliński o wschodzie słońca, Fotografia na płótnie szlachetnym Canvas 
  4. Zuzanna Legan, Jestem, rzeka, Fotografia

Patroni i partnerzy

TARGI zostały objęte patronatem honorowym przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Marszałka Województwa Podkarpackiego - Władysława Ortyla, Wojewodę Podkarpackiego - Ewę Leniart oraz Prezydenta Miasta Rzeszowa – Konrada Fijołka. Partner Targów i Kongresu: Podkarpackie

PATRONI MEDIALNI: Hurt i Detal, Poradnik Handlowca, Handel, Super Nowości, TVP Rzeszów.




Źródło: GK Specjał
Fot: mat. prasowe


tagi: Grupa Kapitałowa Specjał , Targi Biznes Żywność Medycyna Auto Flota Rzeszów , żywność , rynek spożywczy , FMCG , przemysł spożywczy , sprzedaż , handel ,